۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۱

حمله هکرهای روس به ناتو

ایتنا- این حملات با سوءاستفاده از یک آسیب‌پذیری در سیستم‌ عامل ویندوز مایکروسافت و برخی نرم‌افزارهای دیگر صورت گرفته است.
حمله هکرهای روس به ناتو



رسانه‌های غربی به تازگی جنجال گسترده‌ای در مورد حمله هکرهای روس به سایت‌های ناتو، اتحادیه اروپایی، سایت‌های دولتی اوکراین و شرکت‌های فعال در بخش انرژی و مخابرات به راه انداخته‌اند.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از رویترز، بررسی‌های موسسه امنیت سایبر iSight Partners نشان می‌دهد که این حملات با سوءاستفاده از یک آسیب‌پذیری در سیستم‌ عامل ویندوز مایکروسافت و برخی نرم‌افزارهای دیگر صورت گرفته است.


هنوز دقیقاً مشخص نیست هکرها چه نوع اطلاعاتی را به سرقت برده‌اند، اما با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی موجود می‌توان حدس زد که هکرها به دنبال اطلاعاتی در مورد بحران اوکراین و همین‌طور موضوعات دیپلماتیک، مربوط به انرژی و مخابرات بوده‌اند.

موفقیت این حملات ناشی از ارسال ایمیل‌های پیشینگ بوده که رایانه‌های برخی کارکنان سایت‌های یادشده را به فایل‌های مخرب آلوده کرده است. iSight Partners مدعی شده که این حملات توسط گروهی موسوم به Sandworm از پنج سال قبل در جریان بوده است.

این شرکت همچنین مایکروسافت را در جریان مشکل یاد شده قرار داده و از خواسته تا آسیب‌پذیری مذکور را برطرف نماید. مایکروسافت در واکنش گفته روز سه شنبه وصله‌های به روزرسان خود را ارائه خواهد کرد.
کد مطلب: 32817
نام شما
آدرس ايميل شما


mahdi
feedback
Iran, Islamic Republic of
این روس ها در طول تاریخ همیشه به فکر تخریب و نابودی بودند
از بچه گرفته تا پیر زن
آدم های خشک و افراطی هستن