کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شترسواری گوگل در بیابان امارات +عکس

سايت خبری ايتنا , 21 مهر 1393 ساعت 13:18

ایتنا – گوگل قصد دارد با شتر از بیابان لیوا در امارات عکسبرداری کند.




نمای خیابانی گوگل یا همان Street View پس از ثبت تصاویر گوناگونی از مناطق مختلف جهان اعم از شهرها و روستاها، کوهستان‌ها و دره‌ها، مراکز باستانی و جاهای توریستی، اکنون به جای جدیدی پا گذاشته است: بیابان‌های امارات متحده عربی.

البته برای ثبت تصاویر این نقطه از جهان، خودرو کارایی ندارد لذا گوگل به فکر استفاده از کشتی افتاده است، البته منظور، کشتی بیابان است یا همان شتر!


به گزارش ایتنا، گوگل دوربین‌هایش را بر پشت شتر نصب کرده و از این طریق قصد دارد طبیعت بکر و زیبای واحه‌های رمزآلود امارات را به تصویر کشیده و از تپه‌هایی که طبیعت آنها را هنرمند شکل داده تا سراب‌های خوش‌نما ولی خیالی را در معرض دید کاربران اقصی نقاط جهان قرار دهد. 



اعتقاد بر این است که پیشینه ساکنان این منطقه به اواخر عصر حجر باز می‌گردد.

هنوز هم در بیابان لیوا می‌توان برخی قبایل را مشاهده کرد.

ضمناً در این منطقه تعدادی برج و قلعه که تعداد آنها به پانزده عدد می‌رسد وجود دارد که در زیر شن و ماسه دفن شده است و مکان مناسبی برای باستان‌شناسی و مطالعات تاریخی به شمار می‌رود.

لذا به نظر می‌رسد این کار گوگل علاوه بر جنبه طبیعت‌گردی و حتی توریستی، از منظر باستان‌شناسی و آشنایی با آداب و رسوم اقوام محلی نیز ارزشمند است.

اکنون برای دیدن این نقطه از جهان لازم نیست رنج سفر را به جان بخرید، بلکه کافی است به Street View Gallery در ایـنـجـا مراجعه کنید
  


کد مطلب: 32793

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/32793/شترسواری-گوگل-بیابان-امارات-عکس

ايتنا
  https://www.itna.ir