۲
۰
plusresetminus
شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۳

سخنان جنجالی رئیس مایکروسافت درباره زنان/ توهینی که به عذرخواهی ختم شد

ایتنا- نادلا پس از سخنان جنجال برانگیزش در رابطه با دستمزد زنان شاغل در حوزه فناوری و آی.تی مجبور به عذرخواهی شد.
سخنان جنجالی رئیس مایکروسافت درباره زنان/ توهینی که به عذرخواهی ختم شد


به گزارش ایتنا از مهر، سخنان مدیر عامل مایکروسافت، "ساتیا نادلا" در جریان یک مصاحبه مطبوعاتی سیلی از انتقادات را به راه انداخت تا جایی که وی مجبور به عذرخواهی شد.


نادلا در جریان این مصاحبه و در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه "اگر زنانی که در شرکت شما کار می‌کنند درخواست ترفیع درجه یا افزایش حقوق داشته باشند، چه پاسخی می‌دهید؟ وی در پاسخی کاملا صریح گفت:"زنان باید از ترفیع درجه یا افزایش حقوق پرهیز کنند!"

وی در ادامه افزود:"مشکل براستی افزایش حقوق یا ترفیع درجه نیست بلکه همه باید به سیستم اعتماد داشته باشند زیرا ما معتقدیم که سیستم به هر شخصی که لایق باشد و تلاش کند به درستی ترفیع می‌دهد".

سخنان وی بلافاصله با انتقادات بسیاری در خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی مواجه شد. کاربران صفحه‌های اجتماعی نادلا را با سوالات مختلف مورد هجوم قرار دادند که از میان آنها می‌توان به مواردی مانند:"آیا این سخنان براستی سخنان مدیر عامل مایکروسافت است؟"، "من براستی از سخنان شما در تعجبم!" ،"تبعیض جنسیتی تا چه زمانی بر جوامع حکم فرما خواهد بود؟"، "چرا کاری که از زنان توقع دارید به اندازه مردان است اما در زمان پرداخت حقوق و دستمزد سهم کمتری به آنها تعلق می‌گیرد؟"

در ایالات متحده امریکا، دریافتی و دستمزد زنان در حدود ۲۳ درصد کمتر از مردان است و همانطور که نادلا گفت"سیستم به زنان کمتر اعتماد می کند!"

سخنان مدیر عامل مایکروسافت جنجال تبعیض جنسیتی که در زیر خاکستر مخفی شده بود را دوباره به راه انداخت. در حال حاضر، مدیران و کارکنان زن سهم به سزایی را در غول‌های فناوری به خود اختصاص داده‌اند. برای مثال ۲۹ درصد از کارکنان شرکت گوگل را زنان تشکیل داده‌اند که ۱۷ درصد آنها در پست‌های مدیریتی شاغل هستند یا در شرکت های دیگری مانند Intel ، Yahoo ، HP کارکنان زن سهم به سزایی را به خود اختصاص داده‌اند.

بلافاصله پس از جنجالی که سخنان مدیر عامل مایکروسافت به راه انداخت، مدیران شرکت‌هایی مانند اینتل و یاهو با پخش ویدئوهایی مختلفی مبنی بر اعتقاد به برابری حقوق مردان و زنان در شرکت‌های خود پرداخته تا بتوانند رقیب خود را بیش از پیش گناهکار جلوه داده و شرکت‌های خود را از این اتهام مبرا نشان دهند.

نادلا پس از جنجالی که به راه انداخت از سخنان خود در رابطه با زنان شاغل در حوزه فناوری و آی تی عذر خواهی کرد و گفت:"من به درستی به این سوال پاسخ ندادم بلکه منظورم این بود که اگر زنان خواهان دریافت ترفیع یا افزایش حقوق هستند تنها باید درخواست کنند تا به آنها تعلق بگیرد. ما معتقد به برابری حقوق زنان و مردان در مایکروسافت هستیم."
کد مطلب: 32776
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
اینم از آمریکا و بهترین شرکت دنیاااااا حالا اگه ایران بود کل شبکه های جهانی پخش میکردن چون امریکا هست عیب نداره
feedback
Iran, Islamic Republic of
هیچ اتفاق خاصی نیافتاده, از ترفندهای کثیفی که سخنان یک شخص رو بصورت بریده بربده در اختیار مخاطبین قرار میدن واسه جذب... وگرنه تو ادامه حرفش گفته که براساس لیاقت افراد ترفیع انجام میشه , درضمن تو این خبر (تو بند پایانی)هم من چیزی بعنوان عذرخواهی ندیدم بلکه توضیح بهتر پاسخ قبلی برای مخاطبین از سوی آقای نادلا بودم.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام