۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۳

مایکروسافت هم از سامسونگ شکایت کرد

ایتنا- شاید از این به بعد شاهد دادگاه‌های سریالی سامسونگ و مایکروسافت هم باشیم!
مایکروسافت هم از سامسونگ شکایت کرد


در شرایطی که هر از گاهی اخبار دعوای سامسونگ و اپل منتشر می‌شود، گزارشها حاکی از اینست که شرکت مایکروسافت نیز از سامسونگ به دلیل نقض قرارداد و عدم پرداخت حق امتیازات شکایت کرده است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، به نقل از جی اس ام آرنا، مایکروسافت از سامسونگ به دلیل عدم پرداخت شش میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار به این شرکت شکایت کرده است.

این رقم با احتساب بهره یک میلیارد دلاری است که سامسونگ باید سالانه به مایکروسافت پرداخت می‌کرد اما آن را به تاخیر انداخته است.

مایکروسافت و سامسونگ در سال ۲۰۱۱ توافقنامه ای امضا کردند که براساس آن شرکت کره ای باید برای ساخت هر گوشی اندرویدی که به فروش می‌رساند مبلغی به مایکروسافت پرداخت می‌کرد.

این قرارداد برای مدت هفت سال امضا شد و دو طرف همچنین یک توافقنامه همکاری برای تبادل اختراعات امضا کردند و سامسونگ باید در زمینه جا انداختن تبلت‌ها و گوشیهای ویندوزی سرمایه گذاری می‌کرد.

این قرارداد خوب پیش می‌رفت تا اینکه مایکروسافت قرارداد خرید نوکیا را نهایی کرد. سامسونگ بنا به دلایلی تصمیم گرفت که مایکروسافت به قرارداد عمل نکرده است.

سامسونگ مبلغ یک میلیارد دلار را با تاخیر به مایکروسافت پرداخت کرد و مایکروسافت به همین دلیل از شرکت کره‌ای شکایت کرده و می‌گوید سامسونگ تهدید کرده که پرداخت این حق امتیاز را متوقف می‌کند و این اختلاف باید در دادگاه حل شود.

مایکروسافت به رغم این شکایت در بیانیه ای اعلام کرده برای همکاری با سامسونگ ارزش قائل است و انتظار دارد که در آینده ادامه پیدا کند.
کد مطلب: 32730
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام