کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توسط بازدید کنندگان نمایشگاه انجام می‌شود

آزمایش سرویس‌های پهن باند اپراتور چهارم در تله‌کام ۲۰۱۴

سايت خبری ايتنا , 9 مهر 1393 ساعت 21:46

ایتنا - سرویس‌هایی مانند اینترنت پرسرعت واقعی، بازی آنلاین، تلویزیون تعاملی و دیگر سرویس‌هایی از قبیل تلفن اینترنتی و آموزش از راه دور که در این نمایشگاه ارائه خواهند شد.




شرکت خدمات ارتباطی و الکترونیکی ایرانیان نت درنمایشگاه تله کام ۲۰۱۴ سرویس‌های پهن باند قابل ارائه درشبکه دسترسی فیبرنوری را با همکاری شرکت‌های ارائه دهنده خدمات و سرویس‌های پهن باند به نمایش می‌گذارد.


به گزارش ایتنا از روابط عمومی اپراتورچهارم، شبکه دسترسی فیبرنوری شبکه ای است با قابلیت ارایه محتوای پهن باند با کیفیت HD, Ultra HD, Full HD, 3D که امکان ارائه سرویس‌های پهن باند چندرسانه‌ای و تعاملی دراین شبکه قابل تصور بوده و عینیت می‌یابد.
دراین شبکه، ارائه کنندگان خدمات دیتا و اینترنت پرسرعت قادر خواهندبود، نیازکاربران به سرعت ۲۰ الی ۱۰۰ مگابیت برثانیه را بدون نیاز به تجهیزات اضافه تامین نمایند و این درحالی است که در شبکه‌های موجود کنونی و درفواصل محدود و کمتر از یک کیلومتر انتقال دیتا با سرعت بیش از۱۰ مگابیت واقعی عملا امکان‌پذیر نیست.

ایرانیان نت به عنوان چهارمین اپراتور سراسری حوزه ارتباطات و نخستین اپراتور شبکه پهـن باندکشـور، با اخذ پروانه از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، موظف به طراحی و ایجاد شبکه دسترسی فیبرنوری درسراسرکشور و ارائه خدمات پهن باند به هشت تا ده میلیون مشترک خانگی، تجاری، آموزشی و دولتی در سطح کشور است که نصب و بهره‌برداری از شبکه پسیو آن در چهار شهر تهران، تبریز، مشهد و کرج تا پایان سال جاری تحقق خواهد یافت.

اپراتور چهارم سعی دارد در نمایشگاه تله کام ۲۰۱۴ شبکه دسترسی فیبرنوری را معرفی نموده، آخرین دستاوردها و توانمندی‌ها و پیشرفت‌های این پروژه ملی را به نمایش بگذارد.
دراین نمایشگاه، بازدیدکنندگان از غرفه ایرانیان نت با شبکه FTTx به عنوان آخرین فناوری زیرساخت‌های ارتباطی آشنا می‌شوند و قابلیت‌های این شبکه را با برخی سرویس‌های کاربردی و قابل ارائه در شبکه پهن باند کشور مورد آزمایش قرار می‌دهند.
سرویس‌هایی که در این غرفه قابل آزمایش برای بازدیدکنندگان خواهند بود عبارتند از: اینترنت پرسرعت واقعی، بازی آنلاین، تلویزیون تعاملی و دیگر سرویس‌هایی از قبیل تلفن اینترنتی و آموزش از راه دور که در این نمایشگاه ارائه خواهند شد.

این سرویس‌ها عموما توسط شرکت‌های تولید کننده محتوا و دیگر اپراتورها برای ارائه بر بستر فیبرنوری آماده می شوند و اپراتور چهارم از طریق شبکه سراسری دسترسی فیبرنوری وظیفه انتقال آن را به کاربران عمومی برعهده دارد. اگر چه با راه اندازی این شبکه، برخی سرویس‌های مهم وکاربردی بعنوان سرویس‌های پایه راسا از سوی اپراتور چهارم به کاربران خانگی ارایه خواهد شد اما سیاست کلان وزارت ارتباطات، بهره‌مندی تمامی تولید کنندگان محتوی از شبکه سراسری فیبرنوری در ارایه محصولات خود به عموم مردم است به همین دلیل تامین نیاز به شبکه باند پهن کلیه اپراتورهای ارتباطی در صورت لزوم برعهده اپراتور چهارم گذاشته شده است.
با راه اندازی شبکه دسترسی فیبرنوری، آموزش مجازی، گردشگری مجازی، دولت الکترونیک، خانه هوشمند، مراقبت از بیماران، تلویزیون تعاملی و اینترنت پرسرعت واقعی معنی خواهد یافت.

از دیگر اهداف اپراتور چهارم برای حضور در نمایشگاه صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی، جلب مشارکت علاقه‌مندان داخلی و خارجی به سرمایه‌گذاری در حوزه FTTx و معرفی سرویس‌های زیرساختی اپراتور چهارم از قبیل: فیبرتاریک، ظرفیت باند پهن نامحدود و محدود، سرویس اتصالات پهن باند نقطه به نقطه، سرویس بک هال اپراتوری و سرویس شبکه خصوصی مجازی به تولید کنندگان محتوی و ارایه کنندگان خدمات از قبیل PAP ها و ISP ها، بانک ها، ادارات دولتی ، ارگانها و سازمانهای عمو می و دولتی و دیگر متقاضیان پهن باند ارتباطی است.
 


کد مطلب: 32683

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/32683/آزمایش-سرویس-های-پهن-باند-اپراتور-چهارم-تله-کام-۲۰۱۴

ايتنا
  https://www.itna.ir