۰
plusresetminus
چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۲

شاهکار گوگل در راه است

ایتنا- اندروید L در راه است!
شاهکار گوگل در راه است


کاربران گوشیهای اندرویدی احتمالا مشتاقانه منتظر عرضه نسخه جدید سیستم عامل گوگل موسوم به اندروید L هستند و به نظر می‌رسد که اگر گزارشات در این باره درست باشد، روز رونمایی از این نسخه اندروید نزدیک است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنشنال بیزینس تایمز، شرکت گوگل به‌طور رسمی زمان عرضه این سیستم عامل جدید را اعلام نکرده اما منابع آگاه می‌گویند اندورید L احتمالا در تاریخ ۲۴ اکتبر همراه تبلت HTC نکسوز ۹ عرضه خواهد شد.

پل اوبرایان، توسعه‌دهنده سیستم عامل اندروید در توییتر خود نوشت: HTC نکسوز ۹ در روز ۲۴ اکتبر عرضه می‌شود و به‌ طور ضمنی اشاره کرد که اندروید L نیز زودتر از زمانی که انتظار می‌رود (احتمالا همزمان با این تبلت و گوشی هوشمند نکسوز ۶) عرضه خواهد شد.

سخنان اوبرایان در توییتر در حالیست که چند روز پیش وی اعلام کرده بود HTC نکسوز ۹ روز ۱۶ اکتبر روانه بازار می‌شود.

در همین حال گزارشها حاکی از این است که گوشی نکسوز ۶ که احتمالا ۳۱ اکتبر رونمایی می‌شود، به همراه این دستگاه جدید روانه بازار خواهد شد و بنابراین نمی‌توان عرضه اندروید L به همراه این دستگاه‌ را رد کرد.

این در حالی است که گروه اندروید گوگل مدعی شده که نسخه نهایی این سیستم عامل به طور رسمی تا اول نوامبر به رغم عرضه دستگاه‌های پیش رو گوگل در دسترس نخواهد بود.

هنوز مشخص نیست که گوگل چه زمان این سیستم عامل جدید را عرضه خواهد کرد، اما گزارشها حاکی از این است که احتمالا این نسخه از اندروید به همراه تبلت نکسوز ۹ یا گوشی نکسوز ۶ و یا در هفته اول نوامبر عرضه می‌شود.

اندروید L در کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل در ژوئن امسال معرفی شد اما تاریخ عرضه آنها نامشخص مانده است.

این نرم‌افزار جدید که با طراحی‌ مجدد رابط کاربری و انیمیشن‌های روان در کنار ارتقای طول عمر باتری و سازگاری با پردازنده ۶۴ بیتی همراه است به عنوان بزرگ‌ترین بروزرسانی گوگل برای پلت‌ فرم موبایلی خود تا به امروز شناخته می‌شود و حتی بزرگ‌تر از پیشرفت گوگل از نسخه اندروید نان زنجبیلی به نسخه بستنی ساندویجی است.

براساس اعلام پایگاه اندروید گیکز این سیستم عامل جدید به کاربران گوشی‌های اندرویدی یک حس جدید را منتقل خواهد کرد، زیرا انیمیشن‌ها، رابط کاربری بسیار رنگی‌تر و افکت‌های سه‌بعدی و سایه‌هایی دارد که رابط کاربری آن را بصری‌تر می‌کند.

اندروید L از پردازنده‌های ۶۴ بیتی پشتیبانی می‌کند و طول عمر باتری و عملکرد گوشی را ارتقا می‌دهد.

انتظار می‌رود که چندین گوشی اندرویدی این آپدیت جدید را همزمان با عرضه آن دریافت کنند اما گوگل انتظار دارد که این نسخه جدید را ابتدا به گوشی‌هایی نظیر نکسوز ۴، نکسوز ۵، نکسوز ۷ و نکسوز ۱۰ بدهد و سپس در اختیار گوشی‌های شرکت‌های دیگر بگذارد.

گزارش‌ها حاکی از این است که دستگاه‌های نکسوز این آپدیت را همزمان با عرضه دریافت کنند. شرکت HTC تایید کرده که اندروید L برای تازه‌ترین گوشی‌های این شرکت یعنی HTC one و HTC one M۸ عرضه خواهد شد.

همچنین شرکت موتورولا اعلام کرد که ظرف ۹۰ روز از دریافت نسخه نهایی اندروید از گوگل، گوشی موتورولا موتو G این نسخه را دریافت خواهد کرد.

این شرکت به نسل دوم گوشیهای موتو ایکس اشاره نکرد اما احتمال زیاد می‌رود که این آپدیت را دریافت کنند.

همجنین پایگاه سام موبایل به نقل از منابع آگاه گزارش داده که گلکسی اس ۵ و گلکسی نوت ۴ نیز تا پایان نوامبر یا اوایل دسامبر این آپدیت را دریافت می‌کنند. همچنین کارشناسان می‌گویند که تازه‌ترین دستگاه‌های شرکت ال جی نیز آپدیت اندروید L را دریافت خواهند کرد.
کد مطلب: 32678
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام