۰
plusresetminus
شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۲

ظرفیت حافظه‌های اطلاعاتی جهان تا سال ۲۰۲۰ میلادی ۴۴۷ زتابایت می‌شود

ایتنا - با رشد ۴۴ درصدی ظرفیت انواع حافظه‌های اطلاعاتی جهان بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰ میلادی، رقم یاد شده در پایان دهه جاری به بیش از ۴۴۷ زِتابایت می‌رسد.
ظرفیت حافظه‌های اطلاعاتی جهان تا سال ۲۰۲۰ میلادی ۴۴۷ زتابایت می‌شود


مرکز HGST Taiwan مطالعه مشترکی را با شرکت چینی Vincent Chen انجام داد که نتایج حاصل از آن نشان می‌دهد ظرفیت مجموع حافظه‌های ذخیره‌ساز اطلاعات جهان در پایان سال ۲۰۱۳ میلادی به ۴.۴ زتابایت رسیده است.


به گزارش ایتنا از رایورز، این کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که با رشد ۴۴ درصدی ظرفیت انواع حافظه‌های اطلاعاتی جهان بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰ میلادی، رقم یاد شده در پایان دهه جاری به بیش از ۴۴۷ زِتابایت می‌رسد.

این روزها بازار حافظه‌های ذخیره‌ساز اطلاعات جهان در سه بخش مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد که هر یک از آنها مشتریان خود را دارند.

بخش نخست مربوط به دستگاه‌های ذخیره‌ساز اطلاعات و حافظه‌های داخلی می‌شود که بیشترین محبوبیت را دارند،‌ بخش بعدی سرورهای مشتری‌محور هستند که این حافظه‌ها را در اختیار کاربران می‌گذارند و بخش سوم نیز فضای پردازش ابری محسوب می‌شود که به طور عمده برای ذخیره کلان‌داده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

در حالی که غالب اطلاعات ذخیره شده مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، بررسی‌ها نشان می‌دهد که به‌کارگیری آنها در فرآیند تصمیم‌گیری سازمان می‌توند ۵ درصد تولید و ۶ درصد درآمدهای سازمانی را افزایش دهد.

گفته می‌شود که در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد سرورهای جهان در کشور تایوان تولید می‌شود.
به همین خاطر می‌توان نتیجه گرفت که بخش اعظم بازار ذخیره‌سازی اطلاعات جهان در اختیار این کشور است.
 
کد مطلب: 32629
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام