کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ردگیری کاربران با پلاتفورم تبلیغاتی تازه فیس بوک

پلاتفورم تبلیغاتی تازه فیس بوک موسوم به اطلس به بازاریاب ها کمک می‌کند تا با سهولت بیشتری کاربران را ردگیری کرده و در صورت استفاده از هر وسی

خبرگزاری فارس , 5 مهر 1393 ساعت 10:33

ایتنا- با این پلتفرم بازاریاب‌ها هم حتی به اطلاعات کاربران دسترسی دارند.




به گزارش ایتنا از فارس به نقل از وال استریت ژورنال، نسخه به روزشده این پلاتفورم که سال گذشته توسط فیس بوک از مایکروسافت خریداری شده بود به علت شیوه‌های مورد استفاده برای ردگیری کاربران حریم شخصی آنها را با شدت بیشتری در معرض خطر قرار می‌دهد.


گفتنی است مایکروسافت هم در سال ۲۰۰۷ این پلاتفورم را به قیمت ۶ میلیارد دلار از aQuantive خریداری کرده بود.


در نسخه به روز شده این سیستم بازاریاب‌ها به راحتی درمی‌یابند که هر کاربر فیس بوک کدام آگهی را مشاهده کرده، با کدامیک وارد تعامل شده و کدام آگهی وی را تحت تاثیر قرار داده تا عملا دست به خرید بزند.

این پلاتفورم داده‌های خود را تنها از فیس بوک جمع آوری نمی‌کند، بلکه از برنامه‌ها و سرویس های ثالث که تبلیغات فیس بوکی را نمایش می‌دهند نیز بهره می‌گیرد. اطلس همچنین از ابزاری خودکار برای خرید آگهی استفاده می‌کند که به بازاریاب ها امکان می‌دهد تا در فیس بوک فضای تبلیغاتی خریداری کنند.

کارشناسان معتقدند راه اندازی این پلاتفورم تبلیغاتی به تشدید کنترل کاربران فیس بوک و بررسی لحظه به لحظه عملکرد آنها منجر شده و به بازاریاب‌ها امکان می‌دهد به جزئی‌ترین اطلاعات در مورد صدها میلیون کاربر فعال فیس بوک دسترسی داشته باشند.

امری که زنگ خطری تازه برای حریم شخصی کاربران این سایت محسوب می‌شود.


کد مطلب: 32576

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/32576/ردگیری-کاربران-پلاتفورم-تبلیغاتی-تازه-فیس-بوک

ايتنا
  https://www.itna.ir