۶
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۲

عضو کمیته فیلترینگ: هنوز فیلتر وایبر مطرح نیست

ایتنا- یک مقام مسئول: تاکنون پیشنهادی مبنی بر فیلتر وایبر و تانگو مطرح نبود.
عضو کمیته فیلترینگ: هنوز فیلتر وایبر مطرح نیست


عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه اظهار کرد: برای اعمال فیلترینگ بر سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه باید آن را به تصویب برساند و در آخرین جلسه کارگروه هیچ صحبتی از فیلترینگ وایبر مطرح نبود.


به گزارش ایتنا از ایسنا، رمضانعلی سبحانی‌فر با بیان اینکه فیلترینگ واتس‌آپ به تصویب اعضای کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه رسیده است، گفت: فیلترینگ این نرم‌افزار از گذشته مطرح بوده و به تصویب اعضای کارگروه رسیده است اما دو شبکه تانگو و وایبر هیچگاه مطرح نشده بودند.

وی افزود: از گذشته صحبت‌هایی در مورد جایگزینی شبکه‌های اجتماعی ملی به جای شبکه‌های خارجی در کارگروه مطرح بوده است و در حال حاضر نیز وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات با کمک دستگاه‌های دیگر در تلاش است تا به زودی چند شبکه اجتماعی را با سرویس و خدمات بهتر و با کارکرد بومی در اختیار مردم بگذارد تا بتواند به جای استفاده از شبکه‌هایی نظیر واتس‌آپ از آن استفاده کند.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه تصریح کرد: موضوع دیگری که مطرح بوده است فیلترینگ هوشمندانه است به طوری که بخشی از نرم‌افزارها و شبکه‌های اجتماعی که مغایر با منافع ملی است فیلتر شوند و نه اینکه به صورت کامل از دسترس خارج گردند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع فرهنگ‌سازی نیز موضوع مهم دیگری است که لازم است دستگاه‌های فرهنگ‌ساز به آن ورود کنند و برای ارتقای سطح فرهنگی و دانش استفاده‌کنندگان از شبکه‌های اجتماعی اقدامات جدی انجام دهند.
کد مطلب: 32544
نام شما
آدرس ايميل شما


یوسف
feedback
Iran, Islamic Republic of
خوب مسولان ما فقط در زمینه فیلترینگ، اهل حرف نیستند بلکه اهل عملند !!!!!! :-)
نیلوفر
feedback
Iran, Islamic Republic of
با شرایط حالای جامعه من موافق 100% فیلتر شدن شبکه های اجتماعی موبایلی مثل تانگو , ویچت و از این دست شبکه ها هستم . جالا که باید این ها رو فیلتر کنن نمی کنن اگر این ها اشکال ندارن پس توییتر چرا رفع فیلتر نمی شه جامعه از لجاظ سیاسی نباید متشنج بشه ولی از لجاظ بیماری فکری و آشوبی که با این دست شبکه ها وارد زندگی ملت شده نه !!!!؟؟؟؟؟؟
سجاد
feedback
Iran, Islamic Republic of
حتما کفگیر مخابرات خورده ته دیگ.
feedback
Iran, Islamic Republic of
نباید هم طرح بشه
مرتضی
feedback
Iran, Islamic Republic of
فیلتر بشه یا نشه دیگه مهم نیست این همه سایت و نرم افزار فیلتر شده مگه فیلترشدنشون باعث شده که کسی ازشون استفاده نکنه؟اونطوری هم که صحبت از فیلتر شدن این نرم افزارهاست معلومه که قصد فیلتر کردنشون رو دارند چون قبل از فیلتر کردن یه سریشون صحبت از فیلتر کردن اونها بود بعد فیلتر شدن به قول معروف اول ذهن ها رو آماده میکنند تا ببینند عکس العمل کاربرانشون چطوره بعد که میبینن برای ملت مهم نیست میزنن فیلتر میکنن.ماها هم عادت کردین به این بازیها و به بازی گرفته شدنها
feedback
Iran, Islamic Republic of
مگه اقایون نیاز دارند که این مسائل را مطرح کنند و نظرنخواهی صورت بگیرد و... از این حرفها

فوری از بالا دستور می آید که فلان سایت و شبکه رو فیلتر کنید....... و تمام!!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام