۰
plusresetminus
يکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۲

هر روز ۳۱۵ هزار بدافزار جدید وارد اینترنت می‌شود

ایتنا – فیشینگ تهدیدی رو به رشد است.
هر روز ۳۱۵ هزار بدافزار جدید وارد اینترنت می‌شود


پژوهش‎های اخیر نشان می‌دهد که هکرها همه روزه تعداد بسیار زیادی بدافزار نوشته و در اینترنت رها می‌کنند.

بدافزار یا Malware به آن دسته از برنامه‌های رایانه‌ای که باعث آزار و اذیت کاربر شده یا خسارتی به بار می‌آورند گفته می‌شود.

بدافزارها انواع بسیار متشنوعی دارند که از آن جمله می‌توان به ویروس، نرم‌افزارهای جاسوسی یا جاسوس‌افزار، آگهی‌افزار، ورم و روت‌کیت اشاره کرد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از خبرگزاری سی‌ان‌ان، در پژوهش مشترک کسپرسکی با شرکت بین‌المللی B۲B International مشخص شده که همه روزه ۳۱۵ هزار بدافزار جدید می‌کوشد به دستگاه‌های ارتباطی الکترونیکی نفوذ پیدا کند.

کسپرسکی می‌گوید هکرها بر خلاف گذشته فقط به سیستم‌های ویندوزی حمله نمی‌کنند بلکه به سراغ سیستم‌های مک و دستگاه‌های همراه نیز رفته‌اند، لذا اکنون دیگر کاربران اپل نمی‌توانند همچون گذشته مدعی شوند که دستگاه‌های آنها از امنیت کامل برخوردار است.

کسپرسکی همچنین با اشاره به افزایش استفاده هکرها از فیشینگ (Phishing) برای سرقت داده‌های شخصی کاربران در فضای وب، این شیوه را یک تهدید الکترونیکی خطرناک برای تمام کاربران صرف‎‌نظر از نوع دستگاه و سیستم عاملی که به کار می‌برند، دانست.

در این گزارش عنوان شده که مهم‌ترین دغدغه کاربران در منطقه خاورمیانه، پیرامون مسائلی همچون محافظت از حریم خصوصی، هویت دیجیتال، داده‌های شخصی و تراکنش‌های مالی، و نیز محافظت از کودکان است.
 
کد مطلب: 32537
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام