۳
۰
plusresetminus
شنبه ۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۴
گزارش جامع اتحادیه جهانی مخابرات در مورد وضعیت اینترنت

نیمی از مردم جهان تا سال ۲۰۱۷ آنلاین می‌شوند

ایتنا - ITU در جدیدترین گزارش خود توضیح داد که خدمات پهنای باند موبایلی مخصوص گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی به پرسرعت‌ترین فناوری در تاریخ حیات بشر تبدیل شده‌اند.
نیمی از مردم جهان تا سال ۲۰۱۷ آنلاین می‌شوند


"اتحادیه جهانی مخابرات"(ITU) وابسته به سازمان ملل متحد در آخرین گزارش جامع خود اعلام کرد بیش از ۵۰ درصد ساکنان کره خاکی طی سه سال آینده به اینترنت دسترسی خواهند داشت.


به گزارش ایتنا از رایورز، ITU در جدیدترین گزارش خود توضیح داد که خدمات پهنای باند موبایلی مخصوص گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی به پرسرعت‌ترین فناوری در تاریخ حیات بشر تبدیل شده‌اند.

این گزارش اعلام کرد که در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد مردم جهان آنلاین هستند و در حالی که تعداد کاربران اینترنتی جهان در سال ۲۰۱۳ میلادی به ۲.۳ میلیارد نفر رسید، این رقم در پایان امسال از مرز ۲.۹ میلیارد نفر هم فراتر خواهد رفت.

بیش از ۲.۳ میلیارد نفر از مردم جهان تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی به خدمات پهنای باند موبایلی دسترسی خواهند داشت که احتمال می‌رود طی ۵ سال آینده این رقم تا ۷.۶ میلیارد نفر هم افزایش یابد.

 

گفته می‌شود که این روزها تعداد ارتباطات مبتنی بر خطوط پهنای باند موبایلی ۳ برابر بیشتر از خطوط پهنای باند ثابت است و این دسترسی‌ها باعث شده است ۱.۹ میلیارد نفر از ساکنان جهان در شبکه‌های اجتماعی عضو باشند.

جمهوری کره همچنان بیشترین ضریب نفوذ خدمات اینترنتی جهان را دارد و بالای ۹۸ درصد مردم آن به اینترنت دسترسی دارند که این رقم برای سال گذشته ۹۷ درصد گزارش شده بود.

اما کشور کوچک موناکو نیز برای سال جاری در زمینه ارایه خدمات اینترنتی بسیار موفق عمل کرده است و سوئیس بیشترین ضریب نفوذ ارائه خدمات اینترنتی مبتنی بر خطوط ثابت را دارا می‌باشد و گفته می‌شود که ۴۴ درصد خانواده‌های سوئیسی از این طریق وارد دنیای مجازی می‌شوند.

 

ایالت متحده آمریکا نوزدهمین کشور در زمینه تعداد کاربران آنلاین است که پس از آن آلمان در رتبه ۲۰ و استرالیا در رتبه ۲۱ قرار دارند.

البته باید توجه داشت که بریتانیا رتبه دوازدهم این لیست را به خود اختصاص داده است، ژاپن در رتبه ۱۵ ایستاده است و کانادا هم شانزدهم شده است.

در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد جمعیت ۷۷ کشور جهان آنلاین هستند که این رقم برای سال ۲۰۱۳ در ۷۰ کشور جهان گزارش شده بود.

 
 
کد مطلب: 32529
نام شما
آدرس ايميل شما


ایلیا
feedback
Anonymous Proxy
با تشکّر از مقالات خوبتان، می‌خواستم بگم که طبق برآوردهای کنونی، جمعیت جهان تا 5 سال دیگر (2020) به حدود 7.6 میلیارد نفر خواهد رسید ولی شما نوشتید که تا 5 سال دیگر 7.6 میلیارد نفر به خدمات پهنای باند موبایلی دسترسی خواهند داشت؛ یعنی همۀ مردم جهان در 5 سال دیگر آنلاین خواهند بود، که نمی‌تواند درست باشد.

در حال حاضر و در آستانۀ سال 2015، حدود 3 میلیارد نفر به اینترنت دسترسی دارند، و پیش‌بینی می‌شود که این رقم حدود 5 سال دیگر (2020) به حدود 5 میلیارد نفر، و حدود 15 سال دیگر (2030) به حدود 7 میلیارد نفر (بیش از دو برابر حال حاضر) برسد.
feedback
Iran, Islamic Republic of
ممنون از دقت نظر شما. دقیقا نمیدونم منبع اطلاعات شما کجاست، اما منبع این گزارش سازمان ملل هست و قطعا یه چیزی نگفته که فقط یه چیزی گفته باشه.ولی خب جالبه که میگین اطلاعات سازمان ملل نمیتونه درست باشه و نتیجه بررسیاشو زیر سوال میبرین;)
خط اول از پاراگراف سوم این لینک رو یه نگاه بکنین:
http://www.itu.int/net/pressoffice/press_releases/2014/46.aspx .VBgl9vl_tOk

ممنون میشم اگر بگین این پارگراف آخر که نوشتین منبعش کجا بوده که از سازمان ملل هم مستندتر صحبت کرده
feedback
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه سانسورچی های عزیز داخلی! که می خواهند این شبکه و ان سرویس و این سایت و ان برنامه را ببندند.
عزیز من اب در هاون می کوبی
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام