۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۶
یک پژوهشگر مدعی شد

هدف اپل از Apple Pay جلب مشتری برای آیفون است

ایتنا – یک کارشناس معتقد است هدف اصلی Apple Pay جلب مشتری برای آیفون است، نه کسب درآمد.
هدف اپل از Apple Pay جلب مشتری برای آیفون است


تیم کوک در همایش رونمایی از آیفون و ساعت اپل، از یک سرویس پرداخت همراه به نام اپل پی (Apple Pay) رونمایی کرد.

این سیستم پرداخت آنلاین که برخی آن را بسیار خلاقانه نام نهاده‌اند، به گونه‌ای است که دارندگان دستگاه‌های تولید شرکت اپل می‌توانند از طریق آن، خریدها و مبادلات مالی خود را به سهولت انجام دهند.

با این حال استوارت جفری (Stuart Jeffrey) یکی از پژوهشگران مرکز Nomura Equity Research معتقد است هدف اصلی اپل از راه‌اندازی Apple Pay جلب مشتری برای آیفون بوده است، نه کسب درآمد.


به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از پایگاه PhoneArena، این کارشناس معتقد است اگر اپل بتواند ۶۰ درصد پرداخت‌های موبایلی را از طریق این سرویس به دست آورد، افزایش درآمدی بین ۰.۳ تا ۰.۶ درصد را تجربه خواهد کرد، لذا این سیستم تاثیر اندکی بر درآمدهای اپل بر جای می‌گذارد.

علاوه بر این، اپل برای این که بتواند فروشندگان و مغازه‌دارها را به نصب سخت‌افزار پایانه فروش سازگار با این سیستم متقاعد سازد، کار دشواری پیش رو دارد زیرا هم اکنون سرویس‌های پرداخت همراه مشابه از قبیل Softcard و Google Wallet نتوانسته‌اند مشتریان زیادی برای خود به دست آورند.

کاربران برای استفاده از سرویس «اپل پی» به یک دستگاه آیفون ۶ یا آیفون ۶ پلاس به طور مستقل، و یا یک آیفون ۵، ۵سی یا ۵اس در کنار اپل واچ نیاز دارند.

اپل واچ (Apple Watch) ساعت هوشمند اپل است که در ۹ سپتامبر ۲۰۱۴ (۱۸ شهریور ۱۳۹۳) توسط تیم کوک رونمایی شد.
 
کد مطلب: 32435
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
عجیبه!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام