کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیامک‌های تبلیغاتی ساماندهی می‌شوند

خبرگزاری ايسنا , 25 شهريور 1393 ساعت 12:45

ایتنا- شاید به زودی با تصویب آیین‌نامه‌ای به شکایات کاربران موبایلی در زمینه پیامک‌های وقت و بی‌وقت تبلیغاتی رسیدگی شود.




کمیسیون عالی ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی آیین‌نامه ساماندهی پیامکهای انبوه تبلیغاتی و پیامکهای خدمات ارزش افزوده را پس از برگزاری جلسات کارشناسی فشرده تصویب کرد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، کمیسیون عالی ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی آیین نامه ساماندهی پیامکهای انبوه تبلیغاتی و پیامک‌های خدمات ارزش افزوده را پس از برگزاری جلسات کارشناسی فشرده تصویب کرد.

مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد که در این آیین نامه چگونگی نظارت بر ارسال پیامک‌های انبوه تبلیغاتی و پیامک های خدمات ارزش افزوده و ضوابط فعالیت اپراتورها و زیر مجموعه های آن اعم از فراهم کننده و تجمیع کننده محتوا تعیین شده است.

همچنین کمیسیون عالی ارتقای محتوای مرکز ملی فضای مجازی شرایط ارایه دهندگان خدمات پیامک ارزش افزوده و پیامکهای انبوه تبلیغاتی را در این آیین نامه تشریح کرده که برای نهادها و سازمانهای مرتبط ابلاغ خواهد شد.

این آیین نامه براساس مشکلات مطرح شده در ارسال و دریافت این پیامکها اعم از محتوای آنها، نامشخص بودن مرجع ارسال و نقش اپراتورها در ارسال و دریافت پیامکها، به تصویب رسیده است.

همچنین بر اساس آن، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف شده است تا کارگروهی برای نظارت بر ارسال و تبادل پیامکهای انبوه تبلیغاتی و پیامکهای ارزش افزوده با حضور نمایندگانی از مرکز ملی فضای مجازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، سازمان تبلیغات اسلامی، دادستان کل کشور، ستاد کل نیروهای مسلح، شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تشکیل دهد.


کد مطلب: 32426

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/32426/پیامک-های-تبلیغاتی-ساماندهی-می-شوند

ايتنا
  https://www.itna.ir