کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آزمایش روبات‌ها در تصمیم‌گیری احساسی با شکست روبرو شد

31 شهريور 1393 ساعت 12:38

ایتنا- متخصصین روباتیک در انگلیس در آزمایش‌هایی روبات‌ها را در مقابل تصمیم‌گیری‌های احساسی قراردادند که نتیجه به‌دست‌آمده عدم توانایی روبات‌ها را در این زمینه اثبات کرد.




متخصصین روباتیک در انگلیس در آزمایش‌هایی روبات‌ها را در مقابل تصمیم‌گیری‌های احساسی قراردادند که نتیجه به‌دست‌آمده عدم توانایی روبات‌ها را در این زمینه اثبات کرد.


به گزارش ایتنا از رایورز، در این آزمایش‌ها یک انسان در آستانه افتادن به یک چاله قرار می‌گرفت و در ادامه روباتی که برای نجات جان انسان‌های در معرض خطر برنامه‌ریزی‌شده بود وظیفه نجات جان او را داشت.

در آزمایش‌های انجام‌شده با یک انسان و به علت نبودن گزینه تصمیم احساسی، روبات توانست در تمامی موارد موفق به نجات انسان از خطر شود.

در ادامه و با آزمایش‌هایی دیگر این بار دو انسان به‌صورت همزمان درخطر قرار گرفتند تا روبات با تصمیم‌گیری احساسی روبرو شود و برای نجات جان یکی از این دو نفر مجبور به انتخاب باشد.


در این ازمایش تنها در موارد بسیار اندکی روبات موفق به نجات جان هر دو نفر شد و در موارد کمی نیز توانست یکی از دو انسان را نجات بدهد ولی در بیشتر مواقع در تصمیم‌گیری دچار اختلال کارکرد می‌شد و آن‌قدر دیر تصمیم‌گیری می‌کرد که هردو انسان به درون چاله می‌افتادند.

متخصصین روبوتیک با این آزمایش‌ها دریافتند که هنوز زمان زیادی تا ساختن هوش مصنوعی مناسب برای ارائه قدرت گرفتن تصمیمات احساسی به روبات‌ها باقی ‌مانده است.
 


کد مطلب: 32412

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/32412/آزمایش-روبات-ها-تصمیم-گیری-احساسی-شکست-روبرو

ايتنا
  https://www.itna.ir