۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۷

نمایشگرهای فوق کم مصرف تلفن همراه در راه است

ایتنا- شرکت شارپ به فناوری جدیدی برای تولید نمایشگرهای فوق کم مصرف به منظور استفاده در تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند دست یافته است.
نمایشگرهای فوق کم مصرف تلفن همراه در راه است


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از پی سی ورلد، نمایشگرهایی که به این شیوه ساخته شده اند MEMS-IGZO نام دارند و طراحی آنها با همکاری یکی از شرکت‌های تابعه Qualcomm موسوم به Pixtronix صورت گرفته است.


شارپ می‌گوید این نمایشگرها را می ‌توان در محصولات الکترونیک بزرگتر هم مورد استفاده قرار داد و استفاده انبوه از آنها از سال ۲۰۱۷ آغاز خواهد شد.

ویژگی مهم این نمایشگرها آن است که تصاویر را در دمای کمتر از منفی ۳۰ درجه محو و مبهم نمایش نمی‌دهند.
همچنین نمایشگرهای مذکور از شفافیت رنگ و وسعت رنگ بیشتری برخوردارند. عمر مفید این نمایشگرها هم دو برابر ال سی دی هایی است که فعلا مورد استفاده قرار می گیرند.

این نمایشگرها قابل برنامه ریزی هم هستند و به عنوان مثال کاربر می‌تواند در صورت مشاهده ویدیو یا خواندن کتاب الکترونیک بر اساس میزان نور مورد نیاز آنها را تنظیم کند. وسعت رنگ، عمق تصویر و دقت آن هم بر همین اساس قابل برنامه ریزی است.

نمونه اولیه این نمایشگر توسط شارپ بر روی یک تبلت ۷ اینچی نصب شده و همزمان با تغییر زمینه عکس‌های مختلف شدت نور نمایشگر مذکور هم تغییر می کند. گفتنی است شرکت Qualcomm مبلغ ۱۲۰ میلیون دلار برای طراحی این تبلت ها سرمایه گذاری کرده است.
کد مطلب: 32397
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام