۲
۰
plusresetminus
جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۰:۳۰

سکوت کارشناسان سلامت در مورد قابلیت‌های پزشکی آی‌واچ

ایتنا – آیا قابلیت‌های آی‌واچ در حدی هست که بتواند در عرصه سلامت تن و تناسب اندام، آن را یک سر و گردن بالاتر از رقبایش قرار دهد؟
سکوت کارشناسان سلامت در مورد قابلیت‌های پزشکی آی‌واچ


ساعت مچی هوشمند اپل موسوم به آی‌واچ (iWatch) نه تنها از زمان رونمایی بلکه مدت‌ها پیش از آن، یکی از موضوعات داغ سایت‌های خبری و نقل محافل فناوری اطلاعات به شمار می‌رفت.


پیرامون این ساعت هوشمند اظهارنظرها و تحلیل‌های مختلفی صورت گرفته و حتی برخی بااغراق معتقدند اپل با عرضه آی‌واچ، حکم مرگ مچ‌بندهای ورزشی و ساعت‌های هوشمند را صادر کرده است.

با این حال، کارشناسان امور بهداشت و سلامت از اظهارنظر درباره قابلیت‌های پزشکی این ساعت شانه خالی می‌کنند.

به گزارش ایتنا، این افراد می‌گویند با توجه به اطلاعات کمی که از این ابتکار جدید اپل در دست است نمی‌توان در خصوص کارکرد سلامتی آن سخنان مستندی به زبان آورد.

البته به نظر می‌رسد با توجه به این که اپل اطلاعات چندانی در مورد آی‌واچ ارائه ننموده، ظاهراً حق با این افراد است.

به عنوان مثال سوالی که اخیراً مطرح شده این است که آیا قابلیت‌های آی‌واچ در حدی هست که بتواند در عرصه سلامت تن و تناسب اندام، آن را یک سر و گردن بالاتر از رقبایش قرار دهد؟

تحلیلگران حوزه سلامت برای این سوال پاسخ درخوری ندارند.

یک منبع آشنا با برنامه‌های شرکت اپل، به رویترز گفته اپل قصد دارد نسخه پیشرفته آی‌واچ را به قابلیت‌های پزشکی جدید و حسگرهای اضافی تجهیز نماید ولی این نوع ساعت تا اوایل سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه نخواهد شد. 




یادآور می‌شود اپل ساعت هوشمند خود را در ۹ سپتامبر ۲۰۱۴ (۱۸ شهریور ۱۳۹۳) رونمایی کرد.

اطلاعات ما از آی‌واچ کم است ولی می‌دانیم در آن نرم‌افزارهای مرتبط با سلامت تعبیه شده و قادر است ضربان قلب کاربر را اندازه بگیرد.
 
کد مطلب: 32393
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
البته اگه دقت کنین اسم این ساعت دیگه iWatch نیست که هنوز با این اسم خطابش میکنین. الان دو هفته هست همه جا مینویسن Apple Watch شما هنوز توی اون اسمی موندین که شایعه شده بود. اشتباه نوشتین خبرو ;)
ش
feedback
Iran, Islamic Republic of
بهتر بود خبر رو اصلاح میکردین. یک ماهی هست که همه میگن "اپل واچ" شما هنوز میگین آیواچ
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام