کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پلیس فتا با جعل رتبه مقابله کند

22 شهريور 1393 ساعت 15:00

ایتنا - پلیس فتا می‌بایست با روش‌ها و ابزار متعدد از جمله رفع کاستی‌های احتمالی قانونی، تسریع در تدوین مقررات جدید و اطلاع‌رسانی گسترده زمینه برخورد و افشای این کلاهبرداری آنلاین در کشور را فراهم کنند.




این روزها یکی از روش‌های مرسوم کسب درآمد، ارتقای رتبه سایت‌های ایرانی در سایتی به نام الکسا است.
این سایت بر اساس برخی معیارها اقدام به رتبه‌بندی سایت‌های اینترنتی در ایران و جهان می‌کند.


اما برخی افراد با شناسایی ضعف‌های الکسا، اقدام به دریافت پول از متقاضیان کرده و رتبه آنها را به شکلی غیرواقعی و جعلی در کنار سایت‌های پربیینده ایران و جهان قرار می‌دهند.
البته علت استقبال متقاضیان چنین امری نیز به این دلیل است که آنها نیز به پشتوانه رتبه جعلی که کسب کرده‌اند می‌توانند به کسب درآمد بیشتری بپردازند.
چرا که اینگونه عنوان می‌کنند که سایت جزو پربیننده‌ترین سایت‌های ایران بوده و از این رو می‌توانند اقدام به درج آگهی‌ها با قیمت‌های بسیار بالا کنند.

فارغ از ناصحیح بودن اقدام مذکور که برخی به دنبال دست و پا کردن عناوین جعلی هستند، این موضوع به کسب و کارهای واقعی که سال‌ها زحمت و سرمایه‌گذاری نیز برای آن شده است نیز خسارت وارد می‌کنند.

در حال حاضر کم نیستند سایت‌هایی که کمتر از ۳ ماه از تاسیس آن گذشته و علی‌القاعده نباید مخاطب خاصی داشته باشند اما به سرعت و جلوتر از رقبایی که گاه بیش از ۱۰ سال از فعالیت آنها می‌گذرد قرار می‌گیرند.

به گزارش موبنا از این رو اگرچه پلیس فتا نیز بی‌تفاوت از کنار این مقولات نمی‌گذرد، اما به نظر می‌رسد مسئولان این پلیس می‌بایست با روش‌ها و ابزار متعدد از جمله رفع کاستی‌های احتمالی قانونی، تسریع در تدوین مقررات جدید و اطلاع‌رسانی گسترده زمینه برخورد و افشای این کلاهبرداری آنلاین در کشور را فراهم کنند.
 


کد مطلب: 32361

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/32361/پلیس-فتا-جعل-رتبه-مقابله-کند

ايتنا
  https://www.itna.ir