کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سامسونگ در نمایشگاه ایفا 2014 خبر داد:

یک میلیارد خانه آینده در راه است!

سايت خبری ايتنا , 22 شهريور 1393 ساعت 12:08

ایتنا - «خانه آینده»، نه تنها صنایع مربوط به فناوری‌های پیشرفته را رونق می‌بخشد، بلکه زمینه‌ساز اشتغال نیز خواهد شد.




پیشتازان فناوری در جهان از ساخت «خانه‌های آینده» یا (Home of the Future) در آینده‌ای نزدیک خبر می‌دهند.

خانه آینده ایده‌ای است که بر اساس آن خانه‌هایی متناسب با نیاز روز خانواده‌ها، طراحی و ساخته می‌شود. بنابراین چیزی به عنوان یک نوع خانه آینده وجود ندارد، بلکه به تعداد افراد، خانه‌هایی هوشمند، متناسب با علائق و نیازهای خاص ساکنان آن‌ها ساخته خواهد شد.


به گزارش ایتنا بی.کی. یون رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت سامسونگ الکترونیکس، از صنایع محصولات الکترونیکی مصرفی خواست تا در راه ساخت خانه‌های آینده، به پاسخگویی نیازهای مردم و مطابقت آن با سبک زندگی افراد توجه ویژه‌ای داشته باشند. یون گفت: «خانه آینده موضوع فناوری نیست، موضوع هوشمند یا متصل بودن آن هم نیست. مسئله انسان محور بودن نوآوری است. فناوری‌ای که به طور مجزا در پشت صحنه و در زمان لازم بتواند نیازهای مصرف‌کنندگان را تأمین کند.»

یون که از سخنران اصلی نمایشگاه بین‌المللی ایفا ۲۰۱۴ در برلین بود، درباره تصور سامسونگ از تحقق بخشیدن به خانه آینده چنین گفت: «خانه آینده به سه طریق مشخص با نیازهای مردم تطبیق پیدا می‌کند و در نهایت خانه‌ای می‌شود که مراقب مردم است: نخست، نشانم بده: که اطلاعات پیچیده را قابل دیدن و استفاده می‌سازد تا مردم انتخاب‌های بهتری داشته باشند. دوم: مرا بشناس، که نیازهای مردم را می‌فهمد و الگوهای سبک زندگی شان را می‌شناسد. و سوم به من بگو: که به شکلی کنش‌گرایانه با نیازهای آنان تطبیق پیدا می‌کند و بدون آن که مورد سؤال واقع شود، پیشنهاداتی ارائه می‌کند.»
یون اضافه کرد: «نمی‌خواهیم سامسونگ تنها به عنوان یک شرکت صاحب فناوری در یادها بماند، بلکه می‌خواهیم به خاطر آفریدن تجربیاتی ویژه در خاطر بمانیم؛ چرا که امروز، نوآوری واقعی بر مردم و نیازهای پویا و سبک زندگی‌شان متمرکز است.»


سامسونگ به عنوان یکی از پیشتازان محصولات الکترونیکی، از توان تحقیقاتی و نوآوری شش آزمایشگاه تحقیقات سبک زندگی، شش تیم نوآوری در محصولات و شش مرکز طراحی در جهان برای تحقق بخشیدن به خانه آینده خبر داد. همچنین همکاری راهبردی با شرکت‌های دیگر صنعت از جمله فعالیت‌های سامسونگ است که در این مسیر، راهگشا خواهد بود. سامسونگ به تازگی شرکت اسمارت تینگز (SmartThings) را خریداری کرده است. این شرکت در حدود دو سال توانست بیش از هزار محصول و هشت هزار اپلیکیشن بسازد و به توسعه‌دهندگان اصلی این راه تبدیل شود.

گفته می‌شود که «خانه آینده»، نه تنها صنایع مربوط به فناوری‌های پیشرفته را رونق می‌بخشد، بلکه زمینه‌ساز اشتغال نیز خواهد شد. همچنین از بالا رفتن ایمنی و بازدهی انرژی تا استقلال بیشتر برای جمعیت رو به رشد سالمندان را به ارمغان خواهد آورد.
 


کد مطلب: 32357

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/32357/یک-میلیارد-خانه-آینده-راه

ايتنا
  https://www.itna.ir