۰
plusresetminus
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۹

مدیر اپل خطاب به اوباما: لزومی ندارد اطلاعات شخصی 99.99 درصد مردم را جمع آوری کنید

ایتنا- تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل با حضور در شبکه تلویزیونی پی بی اس آمریکا در مورد طیف گسترده ای از مسائل و از جمله جاسوسی های سایبری کاخ سفید سخن گفت.
مدیر اپل خطاب به اوباما: لزومی ندارد اطلاعات شخصی 99.99 درصد مردم را جمع آوری کنید


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از آی بی تایمز، وی در ابتدای این مصاحبه از مذاکرات اپل با تعداد زیادی از شبکه‌های تلویزیون کابلی و کانال های مشهور تلویزیونی خبر داد و افزود که اپل تی وی به زودی با امکانات متنوع‌تری در دسترس خواهد بود.


وی گوگل را شرکتی برتر در حوزه فناوری دانست که در حوزه سخت افزار هم کسب و کار موفقی دارد. وی سامسونگ را هم شرکتی دانست که بهترین سخت افزارهای سازگار با اندروید را ارائه می‌دهد.

تیم کوک اظهار داشت دولت آمریکا نتوانسته در حوزه جاسوسی‌های داخلی خود توازن مناسب را برقرار کند و بیش از حد بر روی جمع آوری همه نوع داده تمرکز شده است.

وی افزود: من فکر می کنم رییس جمهور و دولت او متعهد به اصلاح این وضعیت است. احتمالا درست نیست که هیچ کاری در این زمینه انجام نشود. بنابراین باید یک خط دقیق تعقیب شود. شما می‌خواهید مطمئن شوید که از مردم آمریکا حفاظت می‌شود، اما از نظر آنها دلیلی وجود ندارد که اطلاعات خودشان یا ۹۹.۹۹۹ درصد از بقیه مردم جمع آوری شود.

تیم کوک وقتی با سوالی در مورد نحوه جمع‌آوری داده‌های خصوصی مردم توسط اپل مواجه شد چنین جواب داد: وقتی ما خدمات جدیدی طراحی می‌کنیم تلاش می‌کنیم تا داده جمع‌آوری نکنیم. بنابراین ما ایمیل‌های شما را نمی‌خوانیم، ما پیام‌های شما را نمی‌خوانیم.

اگر دولت از ما بخواهد پیام‌هایتان را تحویل بدهیم ما نمی‌توانیم چنین کاری بکنیم. این پیام‌ها رمزگذاری شده است و ما کلید بازگشایی رمزش را نداریم.

تیم کوک در جریان این مصاحبه مجددا از استیو جابز مدیرعامل مرحوم اپل تقدیر کرد و گفت: دفتر او هنوز همانطور که در طبقه چهارم بود حفظ شده است. اسم او هنوز بر روی در است. دیدگاه کلان او حمایت از خلاقیت بود. او دنبال سادگی بود و نه پیچیدگی. او می‌دانست اپل صرفا باید وارد حوزه‌هایی شود که در آنها ما کنترل فناوری برتر را در اختیار داریم. همه این چیزها عمیقا جز دی ان ای ماست.
کد مطلب: 32347
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام