۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۵

اپل جاه‌طلبانه آمد

ایتنا- اپل سرانجام از دو آیفون‌ جدید با نمایشگر‌های 4.7 اینچی و 5.5 اینچ رونمایی کرد.
اپل جاه‌طلبانه آمد


به گزارش ایتنا از ایسنا، شرکت اپل در یک برنامه جاه‌طلبانه رونمایی از محصولات جدید، از دو آیفون با نمایشگر‌ بزرگتر، ساعت هوشمند "اپل واچ" و یک سیستم پرداخت جدید موبایلی که به کاربران این امکان را می‌دهد پول خریدهای خود را با دستگاه هوشمند خود بپردازند، رونمایی کرد.


اپل اعلام کرد که انتظار دارد این گوشیهای جدید که آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس نام دارند، ۱۹ سپتامبر روانه بازار شوند.

تیم کوک افزود: امروز ما بزرگ‌ترین پیشرفت را در تاریخ آیفون داشتیم.

شرکت اپل اعلام کرد: قصد دارد نسخه بزرگ‌تر ۵.۵ اینچی آیفون را با قیمتی که از ۲۹۹ دلار شروع می‌شود با قرارداد دو ساله اپراتوری به فروش برساند. آیفون ۵ اس در آغاز فروش قیمت ۱۹۹ دلار داشت.

این شرکت افزود: قیمت آیفون ۴.۷ اینچی با قرارداد اپراتوری از ۱۹۹ دلار آغاز می‌شود.

این شرکت اعلام کرد: گوشی‌های جدید پیشرفت‌های سخت‌افزاری زیادی دارند که شامل نمایشگر شفاف‌تر، طول عمر بیشتر باطری و عملکرد ارتقا یافته دوربین می‌شود.




اپل همچنین از سرویس جدید پرداخت‌های دیجیتالی که به کاربران اجازه می‌دهد پول خرید خود را با استفاده از آیفون یا اپل واچ بپردازند، رونمایی کرد.

این اولین تلاش بزرگ اپل برای ورود به سیستم پرداخت‌های دیجیتالی است.

شرکت اپل اعلام کرد: امیدوار است روند پرداخت را سرعت دهد و امنیت پرداخت‌ از طریق کارت اعتباری را بیشتر و در نهایت آن را جایگزین کیف پول‌ عادی کند.

اپل اعلام کرد: در حال استفاده از یک تکنولوژی به نام ارتباط میدان نزدیک (NFC) است که با انتقال امواج رادیویی بین دستگاه هوشمند و یک گیرنده کار می‌کند.

شرکت اپل افزود: سرویس پرداختی جدید این شرکت قادر است اطلاعات کارت‌های اعتباری شرکت‌های ویزا کارت، مسترکارت و امریکن اکسپرس را روی آیفونهای جدید و اپل واچ ذخیره و در فروشگاه‌ها به جای کیف پول کار کند.

پرداخت موبایلی در گذشته به رغم تلاش‌ شرکت‌هایی نظیر ای بی و گوگل نتوانسته توجه کاربران را به خود جلب کند و هنوز فروشگاه‌های زیادی پرداخت‌های موبایلی یا کارت‌های اعتباری ذخیره شده روی گوشی‌های هوشمند موسوم به کیف پول دیجیتال را قبول نکرده‌اند.

قابل توجه‌ترین پیشرفت آیفون‌های جدید نمایشگر بزرگ‌تر آنها نسبت به مدل‌های قبلی است.

به رغم اینکه رقبای اپل شروع به ساخت نمایشگر‌های بزرگتر برای گوشیهای هوشمند خود کرده بودند اما اپل همچنان آیفونهای چهار اینچی را تولید می‌کرد.

نمایشگر بزرگ به ویژه در چین و دیگر بازار‌های نوظهور که گوشی هوشمند در حال جایگزینی به جای کامپیوتر‌های شخصی است، محبوب است.

نبود یک نمایشگر بزرگ در حال تبدیل شدن به یک نقطه ضعف برای اپل بود. زیرا این شرکت قصد دارد سلطه خود را روی بازار گوشی‌های هوشمند حفظ کند.

گوشیهای دارای نمایشگر‌ بزرگتر از پنج اینچ در سه ماهه دوم امسال حدود ۴۰ درصد سهم بازار را به خود اختصاص دادند در حالیکه این رقم در دوره مشابه سال قبل ۲۱ درصد بود.



سامسونگ به عنوان اصلی‌ترین رقیب اپل حرکت پرشتابی به سمت گوشی‌های صفحه بزرگ داشته و نمایشگر بزرگ ‌را به وجه تمایز کلیدی محصولات خود نسبت به آیفون تبدیل کرد. سامسونگ در حال حاضر ۳۴ درصد بازار گوشی‌های بزرگتر از ۵ اینچ را در اختیار دارد.

اکنون اپل سرانجام وارد عمل شده است. گن مانستر، تحلیلگر دنیای فناوری می‌گوید: سامسونگ چندین سال بدون هیچ رقیب واقعی در عرصه گوشی‌های صفحه بزرگ حضور داشت و به همین دلیل توانست سهم بیشتری از بازار را نسبت به اپل به دست بگیرد. اکنون این برتری سامسونگ از بین خواهد رفت.
کد مطلب: 32321
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام