کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سال ۲۰۲۲ هر خانواده ۵۰۰ دستگاه الکترونیکی هوشمند دارد

سايت خبری ايتنا , 22 شهريور 1393 ساعت 15:15

ایتنا - قیمت این دستگاه‌ها بسیار ارزان خواهد بود. زیرا توسعه "اینترنت اشیا" به کاربران امکان خواهد داد تا با پرداخت یک دلار بتوانند چنین دستگاه هوشمندی را در اختیار بگیرند.




مرکز تحقیقاتی گارتنر پیش‌بینی کرد که یک خانواده معمولی در سال ۲۰۲۲ میلادی صدها عدد دستگاه الکترونیکی هوشمند را دراختیار خواهد داشت.


به گزارش ایتنا، گارتنر توضیح داد که کاهش هزینه‌های مربوط به حسگرهای هوشمند و فناوری‌های ارتباطی مهم‌ترین مسائلی هستند که باعث خواهند شد این تعداد دستگاه الکترونیکی در اختیار خانواده‌ها قرار بگیرد.

این مرکز تحقیقاتی پیش‌بینی کرد که خانه‌های هوشمند در یک دهه آتی به یک محل باورنکردنی مملو از فناوری تبدیل خواهند شد و تعداد زیادی فرصت تجاری دیجیتالی را برای سازمان‌ها ارائه خواهند کرد تا محصولات و خدمات خود را به گونه‌ای متفاوت در اختیار کاربران بگذارند.

"نیک جونز"(Nick Jones) مدیر تحقیقات گارتنر در این خصوص گفت: «ما پیش‌بینی می‌کنیم بخش قابل ملاحظه‌ای از لوازم خانگی امروزی در آینده نزدیک هوشمند شوند و با مجهز شدن به حسگرهایپیشرفته، امکانات ارتباطی و بی‌سیم را در اختیار کاربران بگذارند.»

 

او همچنین توضیح داد: «بسیاری از دستگاه‌های الکترونیکی آینده به‌صورت همزمان شامل حسگرهای هوشمند و قابلیت‌های کنترلی پیشرفته می‌شوند. قیمت این دستگاه‌ها بسیار ارزان خواهد بود. زیرا توسعه "اینترنت اشیا" به کاربران امکان خواهد داد تا با پرداخت یک دلار بتوانند چنین دستگاه هوشمندی را در اختیار بگیرند.»

بر اساس پیش‌بینی‌های مرکز تحقیقاتی گارتنر گفته شده است که در سال ۲۰۲۲ میلادی هر خانواده معمولی دست‌کم ۵۰۰ دستگاه الکترونیکی هوشمند را در اختیار خواهد داشت.
 


کد مطلب: 32278

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/32278/سال-۲۰۲۲-خانواده-۵۰۰-دستگاه-الکترونیکی-هوشمند

ايتنا
  https://www.itna.ir