۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۳

الگوریتم جدید گوگل که مانند انسان‌ها می‌بیند! +تصاویر

ایتنا- گوگل در آینده از این فناوری برای ارتقای جستجوهای تصویری موتور خود استفاده خواهد کرد.
الگوریتم جدید گوگل که مانند انسان‌ها می‌بیند! +تصاویر


تیمی از محققان گوگل، الگوریتم شناسایی و گروه‌بندی تصویری پیشرفته‌ای را ابداع کرده‌اند که قدرت تشخیص آن دو برابر بیشتر از برنامه‌های پیشین است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، انسان‌ها قادر به تشخیص آسان اجسام مختلف هستند اما این امر برای رایانه‌ها تاکنون کاری دشوار بوده است.

با این حال، الگوریتم جدید که GoogLeNet نام دارد، در مکانیابی و تشخیص‌ اندازه‌های مختلف اشیا در یک تصویر بسیار دقیق عمل می‌کند و می‌تواند تمامی اجسام و مکان‌ آن‌ها در یک عکس را شناسایی کند.

گوگل این نرم‌افزار را در اختیار تولیدکنندگان قرار داده تا با کمک آن‌ها دقت الگوریتم را افرایش دهد و در آینده بتواند از آن برای ارتقای جستجوهای تصویری موتور خود استفاده کند.

این نرم‌افزار به تازگی در «رقابت تشخیص بصری در مقیاس بزرگ ImageNet» مقام نخست را از آن خود کرده است. این رقابت آکادمیک سالانه برای آزمایش فناوری‌های درک تصویر و تشخیص اشیا در تصاویر و همچنین مکانیابی جای آن‌ها برگزار می‌شود.

رقابت مزبور دارای سه بخش گروه‌بندی، گروه‌بندی به همراه مکان‌یابی و شناسایی است. این چالش همچنین شامل تشخیص اشیای ریزی است که شناسایی و مکانیابی آن‌ها حتی برای چشم انسان نیز دشوار است.

افزون بر این این، الگوریتم‌های شرکت‌کننده باید یک صحنه پیچیده را از طریق مکانیابی دقیق و شناسایی تمامی اشیای موجود در تصویر توصیف کنند.





کد مطلب: 32272
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام