۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۷

پاک کردن حافظه از فاصله ۱۶۰ میلیون کیلومتری

ایتنا- سازمان فضایی ناسا موفق شد تا با اختراع یک سیستم جدید برای روبات فضانورد مارس روور، حافظه این روبات را از فاصله ۱۶۰ میلیون کیلومتری پاک کند.
پاک کردن حافظه از فاصله ۱۶۰ میلیون کیلومتری


سازمان فضایی ناسا موفق شد تا با اختراع یک سیستم جدید برای روبات فضانورد مارس روور، حافظه این روبات را از فاصله ۱۶۰ میلیون کیلومتری پاک کند.


به گزارش ایتنا از رایورز، سازمان فضایی ناسا برای کار کردن با روبات فضانورد خود با مشکلات بسیاری دست به گریبان بود که این امر موجب شده بود تا عملکرد این روبات به‌شدت کند شود.

علت این کند شدن این بود که پس از شروع عملیات، حرکات روبات موجب پر شدن حافظه حرکتی او می‌شد و همین امر نیز به کم شدن حافظه پردازشی منجر شده و درنهایت به عکس‌العمل دیرتر این روبات به دستورات ارسالی منجر می‌گردید.


با این شرایط و با توجه به این اختراع ویژه می‌توان از فاصله‌ای دور و از سیاره‌ای دیگر برای خالی کردن حافظه این روبات اقدام نمود تا عملکرد مارس روور به‌شدت بهبود یافته و هزینه نهایی عملیات در ناسا کاهش یابد.

روبات مارس روور یکی از پیشرفته‌ترین و روبات‌های جهان است که قابلیت حرکت بر روی سطح سایر سیاره‌ها را دارد و می‌تواند با عکس‌برداری و برداشت نمونه، موجب شود تا دانشمندان بتوانند بدون نیاز برای به خطر انداختن جان انسان‌ها، موفق به پیشرفت دادن اطلاعات خود درزمینهٔ کرات دیگر بگردند.
 
کد مطلب: 32257
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام