۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۷
نایب رییس اتاق اصناف ایران:

75 درصد تلفن‌های همراه قاچاق هستند

ایتنا- مقام مسئول: اگر تعرفه تلفن همراه صفر شود، از راه قانونی وارد می‌شود.
75 درصد تلفن‌های همراه قاچاق هستند


نایب رییس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: در حال حاضر ۷۵ درصد تلفن همراه در بازار قاچاق است و اگر تعرفه تلفن همراه صفر شود تلفن‌های همراه از راه قانونی وارد کشور می‌شوند و فقط هشت درصد ارزش افزوده به قیمت آن اضافه خواهد شد و بالا‌بردن تعرفه‌ها فقط قاچاق را افزایش می‌دهد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، ابراهیم درستی، رییس اتحادیه صوت و تصویر و تلفن همراه در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه برترین‌های تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به این‌که تولید تلفن همراه بسیار کم و مصرف آن در کشور فراوان است، قاچاق تلفن‌های همراه در کشور هم سود سرشاری دارد. همچنین به دلیل حجم کوچک این کالا و به دلیل گستردگی مرز آبی و خاکی نمی‌توان آن را کنترل کرد.

وی افزود: بدون تعرفه شش درصدی تلفن‌های همراه، گوشی‌هایی که بالای ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارند ۸۰ تا ۸۵ درصد آنها به صورت قاچاق وارد می‌شود. البته اگر تعرفه شش درصدی نیز صفر شود درآمد دولت نیز بیشتر خواهد شد چراکه خریدار، مالیات بر ارزش افزوده هشت درصدی می‌دهد و کنترل و ساماندهی بازار دقیق‌تر می‌شود.

درستی ادامه داد: در سال گذشته اگر ۲۰ میلیارد دلار کالای قاچاق داشتیم فقط دو میلیارد دلار مربوط به تلفن همراه می‌شود و نیاز است که در این زمینه کار کارشناسی صورت گیرد تا تعرفه تلفن همراه صفر و بازار ساماندهی شود.

نایب رییس اتاق اصناف ایران با بیان این‌که بارها اعلام کردیم برای این‌که ثباتی در بازار ایجاد شود و جلوی قاچاق کالا گرفته شود تعرفه‌ها باید اصلاح شوند، تاکید کرد: اگر تعرفه تلفن همراه صفر شود نه تنها درآمد‌های دولت کم نمی‌شود بلکه این درآمدها بیشتر خواهد شد چون هشت درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می‌شود و بازار نیز به ثبات می‌رسد.

درستی تاکید کرد: در حال حاضر ۷۵ درصد تلفن همراه در بازار قاچاق است و اگر تعرفه تلفن همراه صفر شود تلفن‌های همراه از راه قانونی وارد کشور می‌شوند و فقط هشت درصد ارزش افزوده به قیمت آن اضافه خواهد شد و بالا‌بردن تعرفه‌ها فقط قاچاق را افزایش می‌دهد.

رامین سمیع‌زاده، مدیر ششمین نمایشگاه برترین‌های تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی نیز اظهار کرد: گوشی تلفن همراه تنها یک کالای لوکس نیست بلکه ابزاری برای انتقال مفاهیم علمی، پزشکی و مهندسی و حتی تجارت است تا جایی که امروز در ادامه‌ تجارت الکترونیکی شاهد تجارت از طریق موبایل هستیم.

وی با بیان این‌که همه غرفه‌داران از فیلتر اتحادیه صنف فروشندگان دستگاه‌های صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی گذشته‌اند و در واقع شناسنامه‌دار هستند، گفت: با توجه به آموزش‌ها و مشاوره‌های فنی و تخصصی غرفه‌داران و از آنجا که عرضه اکثر گوشی‌ها در این نمایشگاه با تخفیف همراه است مردم می‌توانند با اطمینان و آگاهی کامل محصولات دلخواه خود را تهیه کنند.

مدیر این نمایشگاه اظهار کرد: با توجه به گسترش و نفوذ فناوری اطلاعات طی سال‌های اخیر و به کارگیری و کاربرد هرچه بیشتر و عمیق‌تر آن در زندگی افراد امروزه شاهد آن هستیم که اینگونه فناوری‌ها از قبیل تلفن‌های هوشمند نقش و جایگاه خود را بیش از گذشته پیدا کرده تا جایی که اخیرا شاهد مدیریت مرکزی و مبتنی بر تلنولوژی تنها برای خانه‌ها و منازل با محوریت فناوری اطلاعات و تلفن‌های هوشمند هستیم که امروزه تحت عنوان خانه‌های هوشمند مطرح است.

ششمین نمایشگاه برترین‌های تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی امروز دوشنبه ۱۷ شهریورماه افتتاح و تا روز جمعه ۲۱ شهریورماه به مدت پنج روز از ساعت ۱۰ صبح تا هشت شب در بازار موبایل ایران برگزار می‌شود.
کد مطلب: 32245
نام شما
آدرس ايميل شما


مرتضی
feedback
Iran, Islamic Republic of
( اگر تعرفه تلفن همراه صفر شود، از راه قانونی وارد می‌شود )

اتوبوس از مینی بوس بزرگتر است!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام