کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شروط و شیوه استفاده از 3G اپراتور اول

خبرگزاری ايسنا , 17 شهريور 1393 ساعت 11:07

ایتنا- کاربران اپراتور اول می‌توانند از خدمات نسل سوم و چهارم با رعایت چند نکته استفاده کنند.




دارندگان سیم‌کارتهای اپراتور اول کشور در صورتی که در مناطق تحت پوشش 3G قرار داشته باشند می‌توانند از اینترنت پهن باند استفاده کرده و سرعت بالاتری را تجربه کنند؛ البته برای دسترسی به این سرعت لازم است مواردی را رعایت کنند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، سرویس اینترنت نسل سوم و چهارم همراه اول که با نام تجاری "نوترینو" ارائه شده، برخلاف نسلهای گذشته (2G) که تکنولوژی آن مبتنی بر سرویس مکالمه بود، مبتنی بر سرویس انتقال دیتاست و امکان استفاده از اینترنت با سرعت بالا و ارتباطات چند رسانه‌ای را فراهم می‌سازد.

نوترینو یک ذره بنیادی با جرمی بسیار اندک است که با سرعتی نزدیک به سرعت نور حرکت می‌کند. نوترینوها ذرات شگفت انگیزی هستند که در تمام هستی پراکنده شده‌اند و از آنجایی که برهم کنش بسیار ضعیفی با سایر ذرات ماده دارند، مسافت‌های بسیار طولانی را درون مواد بدون هیچ مانعی طی می کنند.

در واقع بنا بر اعلام اپراتور اول با بهره گیری از این سرویس در نسل‌های ۳ و ۴ به ترتیب امکان دسترسی به اینترنتی با سرعت ۲۱ و ۱۵۰ مگابیت برای کاربران مهیا خواهد شد.

اما شرکت ارتباطات سیار که در حال حاضر به طور آزمایشی خدمات نسلهای بالاتر را ارائه می‌کند، شروطی برای دسترسی به اینترنت پرسرعت در نظر گرفته و این گونه اعلام کرده است که بهره‌مندی از این خدمات در محدوده پوشش 3G یا 4G امکان پذیر است و در این مناطق علامتهای 3G ، H و +H بر روی نمایشگر گوشی همراه مشترک نشان می‌دهد که در محدوده پوشش ۳G قرار دارد.

علامتهای 4G و LTE بر روی نمایشگر گوشی همراه نیز گویای آن است که فرد در محدوده پوشش ۴G قرار دارد. البته ناگفته پیداست که برای استفاده از نسلهای بالاتر ارتباطی استفاده از گوشیهایی که تکنولوژی 3G یا 4G را پشتیبانی می‌کنند ضروری خواهد بود.

اما شرط دیگری که همراه اول برای استفاده از اینترنت پرسرعت در نظر گرفته به خرید و فعالسازی بسته هوشمند اینترنت ماهانه مربوط می‌شود. تنظیمات نوترینو مانند GPRS بوده و در صورتی که مشترک تاکنون از سرویس اینترنت استفاده می کرده، نیازی به تنظیمات جدید نیست اما مشترکین تنها و تنها در صورتی می توانند از خدمات نوترینو بهره‌مند شوند که یک بسته هوشمند اینترنت ماهانه فعال داشته باشند.

مشترکین دائمی و اعتباری که بسته هوشمند اینترنت ماهانه فعال شده دارند، صرفا با حضور در محدوده تحت پوشش نوترینو، می توانند بدون پرداخت هرگونه هزینه اضافی، از خدمات این سرویس بهره مند شوند.

البته گفته می‌شود اپراتور اول در آینده بسته‌های اینترنتی خود را در دو نوع آلفا (با سرعت ۱۲۸ Kbps ) و آلفا + (با سرعت ۱ Mbps ) ارائه خواهد کرد و مشترکین می توانند از این خدمات بهره مند شوند.

درباره هزینه‌های دسترسی به این خدمات نیز فعلا تا پایان تابستان بدون پرداخت وجه اضافی، کاربران فعلی بسته‌های هوشمند ماهانه در صورتی که در منطقه پوشش 3G قرار داشته باشند امکان بهره‌مندی از این خدمات را دارند.

همچنین همراه اول اعلام کرده است پس از ارائه بسته‌های آلفا و آلفا + کاربران برای دسترسی به سرعتهای بالاتر از ۱۲۸ Kbps ملزم به ارائه مدارک هستند و باید یکی از مدارک زیر را به دفاتر خدماتی و مراکز تلفن ثابت تحویل داده و یا در وب سایت این شرکت بارگذاری کنند.

کارت دانشجویی و یا گواهی اشتغال به تحصیل، کارت نظام پزشکی یا نظام مهندسی، پروانه وکالت، کارت بازرگانی معتبر، حکم یا کارت ویژه اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه، تصویر روزنامه رسمی برای شرکتها و سازمان‌های غیر دولتی و کارت ملی نماینده، جواز کسب معتبر، معرفی نامه از ادارات و ارگانهای دولتی و یا شرکتهای ثبت شده و یا کارت خبرنگاری معتبر مدارکی هستند که با داشتن هر یک از آنها فرد قادر به استفاده از سرعتهای بالاتر خواهد شد.

همچنین این شرکت سیستمی در نظر گرفته تا بر اساس آن در صورتی که مشترک دستور لغو تمدید خودکار را ارسال کند، در صورتی که حجم خریداری شده یا مهلت زمانی استفاده از اینترنت او به پایان برسد، سیستم به طور فعال بسته را لغو کرده و مصرف اینترنت مشترک با تعرفه مصوب محاسبه خواهد شد.

در زمینه تنظیمات مربوط به دریافت 3G نیز در صورتی که سرویس (GPRS) در تلفن همراه شما فعال باشد، نیازی به تنظیمات اضافه نداشته و تنها در برخی از گوشیهای تلفن همراه ضروری است 3G را روشن کنند.

در غیر این صورت کاربر می‌تواند با ارسال نوع و مدل گوشی یا شماره سریال گوشی (IMEI) از طریق پیام کوتاه به شماره ۸۰۰۸، تنظیمات مربوطه را دریافت کند. در صورتی که به شماره سریال ۱۰ رقمی گوشی خود دسترسی ندارید نیز می‌توانید با وارد کردن کد میانبر #۰۶#*آن را مشاهده کنید.


کد مطلب: 32242

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/32242/شروط-شیوه-استفاده-3g-اپراتور-اول

ايتنا
  https://www.itna.ir