۳
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۱
یک ریال هم برای تولید محتوا سرمایه‌گذاری نکرده‌ایم

سرعت اینترنت ربطی به مسائل فرهنگی و اخلاقی ندارد

ایتنا- معتمدی: اکنون در کشورهای پیشرفته متوسط سرعت اینترنت ۲ مگ تا ۱۰مگ است و جهت‌گیری نیز به دنبال سرعت‌های ۱۰ مگ به بالا است.
سرعت اینترنت ربطی به مسائل فرهنگی و اخلاقی ندارد


وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: افزایش حجم داده داخلی که منجر به کاهش دسترسی‌های غیر ضروری به شبکه اینترنت می‌شود، مستلزم توسعه تولید محتوا در کشور است. در حالی که یک ریال در محتوا سرمایه‌گذاری نکرده‌ایم چگونه ادعای تولید محتوا و استفاده از داده داخلی داشته باشیم؟


به گزارش ایتنا از فارس، احمد معتمدی ، عضو شورای راهبری وزارت ارتباطات و فناوری  درباره نظرات مخالف توسعه پهنای باند و نگرانی درباره مسائل فرهنگی و اخلاقی، اظهار داشت: سرعت اینترنت به مسائل فرهنگی ارتباطی ندارد و این طور نیست که اگر سرعت اینترنت کم باشد مسائل مستهجن عبور نکند و اگر سرعت اینترنت زیاد باشد مسائل غیراخلاقی عبور کند.

وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیح داد: با این استدلال که افزایش سرعت اینترنت سبب افزایش مسائل ضد اخلاقی و ضد مذهبی می‌شود، طرفداران افزایش و عدم افزایش پهنای باند به دو دسته طرفداران فرهنگ و ضد فرهنگ تبدیل می‌شوند. در حالی که نه تنها عده‌ای خاص و قشری ویژه در جامعه باید دغدغه فرهنگی داشته باشند؛ بلکه باید همه روی مسائل ضد اخلاقی حساس باشیم.

رئیس دانشگاه امیرکبیر تصریح کرد: هم اکنون ICTزیربنای توسعه تمام تکنولوژی‌ها در دنیا است. در کشورهای پیشرفته متوسط سرعت اینترنت ۲ مگ تا ۱۰مگ است و جهت‌گیری نیز به دنبال سرعت‌های ۱۰ مگ به بالا است. با این تعریف ایران با متوسط سرعت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه در چه جایگاهی قرار می‌گیرد؟

وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: بنابراین راه مقابله با مسائل ضد اخلاقی، عدم توسعه پهنای باند، نگه داشتن سرعت اینترنت روی ۱۲۸ نیست و عقب نگه داشتن کشور نیست.

وی خاطر نشان کرد: افزایش حجم داده داخلی که منجر به کاهش دسترسی‌های غیر ضروری به شبکه اینترنت می‌شود، مستلزم توسعه محتوا در کشور است. در حالی که یک ریال در محتوا سرمایه‌گذاری نکرده‌ایم چگونه ادعای تولید محتوا و استفاده از داده داخلی داشته باشیم.
 
کد مطلب: 32230
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
ما سالها است داد میزنیم که اقا فقط سایت های پورنوگرافی رو فیلتر کنید و دیگه مطلقا هیچ سایتی، اما کو گوش شنوا؟ از بس در فیلترینگ سایت ها افراط کردند و فله‌ای وبلاگ و وبسایت خبری و اجتماعی و بازی و اهنگ فیلتر کردند که امروز هر بچه 10 ساله ای ناچارا شده متخصص عبــور از فــیلترینگ! حالا دوست داشتم از اعضای فلان کارگروه و فلان شورای عالی بپرسم که مسئول این اتفاق دقیقا کیه اگه نه خود شما؟ الان هم دیر نشده. به جای مقابله با توسعه اینترنت و ایجاد محدودیت بیشتر در رفتار خودتون تجدید نظر کنید. نیاید از هر سایتی خوشتون نیومد وصل کنید به استکبار و بزنید فیلتر کنید و ببینید چطور بازار vpn ها کساد میشه و دسترسی به سایتهای پورنــوگرافی سخت میشه.
یوسف
feedback
Iran, Islamic Republic of
چه عجب..... یکی بالاخره پیداشد که حرف حساب بزنه..... والا علت اصلی فساد و بی اخلاقی، عدم توانایی اقتصادی جوانان و در نتیجه تاخیر در ازدواج است.... اسرائیل در جنوب لبنان شروع به توزیع سی دی مستهجن کرد اما موفق نشد چرا؟ چون در جنوب لبنان، ازدواجها به سن ۴۰ سالگی موکول نمیشه..... به همین راحتی
feedback
Iran, Islamic Republic of
مردم ایران در کشوری زندگی میکنند که نه توش هر روز بمب منفجر میشه نه هر روز سر مردم رو تو خیابونهاش میبرن و زنها رو به کنیزی میبرن با این حال به اندازه مردم کشورهای جنگ زده عراق و سوریه افسرده هستند. به دلائل خیلی زیادی. یکیش این همه خط قرمز بیهوده ای است که دورشون کشیدید و نمیزارید نفس بکشند. بس کنید. ما انسانیم نه گوسفند. خودمون بد رو از خوب تشخیص میدیم. و برای همینه که میگیم فقط و فقط سایتهای پورنـوگرافی رو فیلتر کنید و مطلقا هیچ سایت دیگه ای. اخه شما چکار داری که خوندن فلان مطلب مناسب فلان اشخاص هست یا نه؟ شما چکار داری که فلان شخص تو فلان سایت اجتماعی میخواد فعالیت کنه یا نه؟ دست از سر مردم بردارید.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام