کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یک ریال هم برای تولید محتوا سرمایه‌گذاری نکرده‌ایم

سرعت اینترنت ربطی به مسائل فرهنگی و اخلاقی ندارد

خبرگزاری فارس , 16 شهريور 1393 ساعت 10:11

ایتنا- معتمدی: اکنون در کشورهای پیشرفته متوسط سرعت اینترنت ۲ مگ تا ۱۰مگ است و جهت‌گیری نیز به دنبال سرعت‌های ۱۰ مگ به بالا است.




وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: افزایش حجم داده داخلی که منجر به کاهش دسترسی‌های غیر ضروری به شبکه اینترنت می‌شود، مستلزم توسعه تولید محتوا در کشور است. در حالی که یک ریال در محتوا سرمایه‌گذاری نکرده‌ایم چگونه ادعای تولید محتوا و استفاده از داده داخلی داشته باشیم؟


به گزارش ایتنا از فارس، احمد معتمدی ، عضو شورای راهبری وزارت ارتباطات و فناوری  درباره نظرات مخالف توسعه پهنای باند و نگرانی درباره مسائل فرهنگی و اخلاقی، اظهار داشت: سرعت اینترنت به مسائل فرهنگی ارتباطی ندارد و این طور نیست که اگر سرعت اینترنت کم باشد مسائل مستهجن عبور نکند و اگر سرعت اینترنت زیاد باشد مسائل غیراخلاقی عبور کند.

وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیح داد: با این استدلال که افزایش سرعت اینترنت سبب افزایش مسائل ضد اخلاقی و ضد مذهبی می‌شود، طرفداران افزایش و عدم افزایش پهنای باند به دو دسته طرفداران فرهنگ و ضد فرهنگ تبدیل می‌شوند. در حالی که نه تنها عده‌ای خاص و قشری ویژه در جامعه باید دغدغه فرهنگی داشته باشند؛ بلکه باید همه روی مسائل ضد اخلاقی حساس باشیم.

رئیس دانشگاه امیرکبیر تصریح کرد: هم اکنون ICTزیربنای توسعه تمام تکنولوژی‌ها در دنیا است. در کشورهای پیشرفته متوسط سرعت اینترنت ۲ مگ تا ۱۰مگ است و جهت‌گیری نیز به دنبال سرعت‌های ۱۰ مگ به بالا است. با این تعریف ایران با متوسط سرعت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه در چه جایگاهی قرار می‌گیرد؟

وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: بنابراین راه مقابله با مسائل ضد اخلاقی، عدم توسعه پهنای باند، نگه داشتن سرعت اینترنت روی ۱۲۸ نیست و عقب نگه داشتن کشور نیست.

وی خاطر نشان کرد: افزایش حجم داده داخلی که منجر به کاهش دسترسی‌های غیر ضروری به شبکه اینترنت می‌شود، مستلزم توسعه محتوا در کشور است. در حالی که یک ریال در محتوا سرمایه‌گذاری نکرده‌ایم چگونه ادعای تولید محتوا و استفاده از داده داخلی داشته باشیم.
 


کد مطلب: 32230

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/32230/سرعت-اینترنت-ربطی-مسائل-فرهنگی-اخلاقی-ندارد

ايتنا
  https://www.itna.ir