۱۰
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۸

قبل از افزایش پهنای‌باند نگرانی‌ها را بشناسیم

ایتنا- استاد دانشگاه: باید امکانات پلیس فتا افزایش پیدا کند.
قبل از افزایش پهنای‌باند نگرانی‌ها را بشناسیم


یک استاد دانشگاه با اشاره به این‌که باید پیش از افزایش پهنای باند نگرانی‌های این حوزه را شناخت، گفت: افزایش سرعت اینترنت باعث ایجاد نگرانی در زمینه‌ امنیت اطلاعاتی می‌شود و بیش از اقدام در این حوزه باید امکانات پلیس فتا افزایش پیدا کند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، پورآذین با بیان این‌که درباره زیرساخت‌های سخت‌افزاری افزایش پهنای باند شکل خاصی وجود ندارد، اظهار کرد: اما نگرانی‌هایی در زمینه‌ زیرساخت‌های نرم‌افزاری از جمله تامین امنیت شبکه وجود دارد و لازم است به دنبال حل این نگرانی‌ها باشیم.

این متخصص امنیت شبکه در این باره تصریح کرد: اگر با پهنای باند و سرعت شبکه فعلی شخصی بخواهد اطلاعات رایانه‌ای فرد دیگری را به دست آورد، لازم است رایانه شخص مورد نظر به مدت طولانی روشن و متصل به اینترنت باشد، اما اگر سرعت اینترنت افزایش پیدا کند افرادی که اطلاعات شخصی دیگران را می‌دزدند، شانس بیشتری دارند که در فرصت کوتاهی این کار را انجام دهند.

پورآذین با اشاره به این‌که افزایش پهنای باند می‌تواند در نوع و کیفیت جرائم رایانه‌ای نیز تاثیر‌گذار باشد، تصریح کرد: وقتی پهنای باند شبکه اینترنتی افزایش پیدا کنند مجرمان می‌توانند از راه دور علاوه بر روشن‌کردن میکروفون و دریافت صدا از وب کم رایانه نیز تصویر محل را دریافت کنند.

وی با بیان این‌که افزایش پهنای باند می‌تواند به موازات مزایایی که دربردارد نگرانی‌هایی را نیز ایجاد کند، افزود: در حالی‌که پلیس سایبری کشور یا همان پلیس فتا امکانات ردیابی مناسب با جرائم رایانه‌ای را با این حجم بالا نداشته باشد، افزایش سرعت اینترنت و به تبع آن افزایش حجم جرائم باعث هجوم تعداد زیادی قربانی به پلیس فتا شود.

این متخصص امنیت شبکه با بیان این‌که زمانی همین نگرانی‌ها درباره‌ی تلفن نیز وجود داشت، خاطر نشان کرد: زمانی مردم نگران بودند که کسانی از طریق تلفن برای خانواده‌شان مزاحمت ایجاد کنند، اما این دلیل برای آنکه تلفن خانه‌شان را قطع کنند کافی نبود.

پورآذین افزود: بنابراین لازم است پیش از گسترش پهنای باند در مورد زمان انجام این کار مدیریت زمانی انجام شود تا نگرانی‌های امنیتی در مورد روش‌های مقابله با جرائم اینترنتی کاسته شود.

وی با تاکید بر لزوم افزایش پهنای باند در زمان مناسب گفت: سامانه فیلترینگ در صورتی که سرعت پایین داشته باشد، می‌تواند از افزایش سرعت اینترنت و بهره‌ برخی از پهنای باند افزوده شده جلوگیری کند با این حال تکنولوژی‌های جدید فیلترینگ سرعت بالا می‌تواند کار کند.
کد مطلب: 32229
نام شما
آدرس ايميل شما


یوسف
feedback
Iran, Islamic Republic of
نگرانی ها را یا دلواپسی ها را؟؟؟
سعيد
feedback
United States
هركي داره از اين نمد براي خودش كلاه دست و پا ميكنه
feedback
Iran, Islamic Republic of
بله جناب دلواپس، اینترنت رو برای میلیون ها نفر کند نگه دارید تا اگه یه روز جک از لندن خواست قلی از رشت رو هک کنه و فیلم عروسیشو بدزده سرش به سنگ بخوره و مشت محکمی باشه به دهان مستکبرین عالم.
feedback
Iran, Islamic Republic of
همین افکار قرن غار نشینی که بعضی از دلواپسان(!) دارند باعث شده ایران از نظر سرعت اینترنت و تکنولوژی از دنیا عقب بمونه......
feedback
Iran, Islamic Republic of
اقای پورآذین!! دوره عصر حجر قرن هاست که تموم شده مگه نه؟!!
feedback
Iran, Islamic Republic of
خب این دیگه وظیفه شما که بااین هکر ها مقابله کنید چه ربطی داره به سرعت نت کم کاری خدتون رو جبران کنید پس کشور های دیگه چیکارن می کنند
لوکاس پرنده
feedback
Iran, Islamic Republic of
من نمیفهمم چرا پهنای باند و غول درست کردن .همین الان هر کاری که فکرشو بکنید میشه کرد .شاید یکم زمانش طولانی بشه . آقایون اگه مشکل تماس تصویریه پس باید تمام لپ تاپ ها و موبایلهایی رو که دوربین و وبکم دارن رو نابود کنید .باید کلا بدون تعارف اینترنت را قطع کنید .
مرتضی
feedback
Iran, Islamic Republic of
آقای متخصص امنیت با این حرفهایی که شما فرمودید بهتر چاقو ها رو از مکانهایی که فروخته میشه جمع کنین چون ممکنه باعث بوجود اومدن جرمهای بیشتری بشن هرکس یه چاقو بخره قتل بکنه و همه به سمت کلانتری ها هجوم ببرن. شما که متخصص امنیت شبکه هستید اینقدر از بیشتر شدن پهنای باند میترسید وای به حال کسی که تخصصی در این زمینه نداره.
feedback
Iran, Islamic Republic of
پیر شدیم و اینترنت پر سرعت رو تجربه نکردیم. خدا از مسببین این ظلم نگذره.
farhad
feedback
Iran, Islamic Republic of
کی سرعت اینترنت افزایش می یابد و کی اینترنت ملی می شود
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام