۰
plusresetminus
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۱

ساعت‌های اپل را با چه قیمتی بخریم؟

ایتنا- البته اپل نشان داده که فعلا تمایل زیادی برای رونمایی و عرضه این فناوری ندارد.
ساعت‌های اپل را با چه قیمتی بخریم؟


شاید در مراسم رونمایی از محصول جدید اپل یعنی آیفون ۶ شایعه‌ها درباره آی‌.واچ یا آنچه که با نام ساعت اپل شناخته می‌شود هم پایان یابد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، ممکن است با رونمایی از تلفن جدید اپل که قرار است نهم سپتامبر انجام شود، بالاخره حرف و حدیث‌ها درباره ساعتی که به ادعای شرکت اپل خود را با آیفون ۶ و آیپد ایر ۲ خود مطابق می‌کند، پایان بیابد.

به گفته منایع اینترنتی، آی‌.واچ (iWatch) تمام تلاش خود را می‌کند که خود را به مراسم رونمایی آیفون ۶ برساند با این حال به دوستداران این برند پیشنهاد می‌شود که تا پایان سال ۲۰۱۴ منتظر به دست کردن ساعتهای اپل نباشند چراکه گزارشهای اپل نشان می‌دهد که هنوز آمادگی چندانی برای رونمایی از این محصول را ندارد.

نخستین گجت یا ابزار پوشیدنی اپل، قابلیت نمایش پیام‌ها و اجرای برنامه‌های ساده شده را دارد و مهمتر از همه می‌تواند تمام نیازهای کوچکی را که باعث می‌شود ما تلفن‌های همراه ۴.۷ اینچی یا حتی ۵.۵ اینچی اپل را از جیبمان بیرون بیاوریم، برطرف کند.

در عین حال آنچه از ویژگی‌های آی‌.واچ به بیرون رخنه کرده است نشان می‌دهد که این ابزار با اقتباس از محصول FuelBand SE نایک که توانایی تشخیص میزان فعالیت کاربر را دارد، حسگرهای بیومتریک خواهد داشت‌.

می‌توان گفت گذاشتن قابلیت‌های بیومتریک و به احتمال زیاد برنامه‌های مرتبط با سلامتی بیشتری برروی این محصول با آرزوی شرکت اپل برای ساختن دستگاهی با نام Apple iBand مرتبط باشد.

نخستین ساعت هوشمند به تازگی از سوی شرکت گوگل با قابلیت هماهنگی با تلفن‌های همراه Samsung Gear Live, LG G Watch و Moto ۳۶۰ طراحی و روانه بازار شده با این حال این محصول گوگل قابلیت همخوانی با آیفون‌ها را ندارد.

در حالیکه یک تغییر کوچک در روند تولید ساعت‌های اپل می‌تواند طرفداران تکنولوژی را از توجه کردن به ساعت‌های شیک اندوریدی که ممکن است ناگهان راه خود را به بازار باز کنند بازدارد، اما ظاهرا خط تولید آی واچ تا قبل از سپتامبر شروع به کار نمی‌کند و فرصت باقی مانده تا زمان رونمایی از آیفون ۶ نیز برای تولید این محصول به تعداد مورد نیاز کافی نیست.

با توجه به اینکه شرکت اپل یک بار تجربه تلخ مواجهه با کمبود محصول در بازار را در زمان رونمایی و ارائه آیفون 5s را چشیده است باید نزدیک به ۱۰ میلیون ساعت هوشمند تولید کند تا بار دیگر از این سوراخ گزیده نشود.

اما بعد از پاسخ به این سوال که آی.واچ کی وارد بازار می‌شود؟ قیمت این محصول در ذهن مشتریان دست به نقد شکل می‌گیرد؛ اگرچه پاسخ دادن به این سوال بسیار مشکل است اما برخی از منابع با تحلیل‌هایی که از میزان هزینه‌بر بودن ساخت ساعت‌های هوشمند داشته‌اند، قیمت‌هایی را بین ۲۵۰،۳۰۰ و ۴۰۰ دلار آمریکا پپیش‌بینی کرده‌اند که می‌تواند با ورود به اروپا گران‌تر نیز شود.

در هر حال شرکت اپل باید در کنار رقابت با سایر سازندگان ساعت‌های هوشمند، در تعیین قیمت هم به فکر جلب نظر و رضایت مشتریان باشد و قیمتی که درنهایت این کمپانی برای تنها محصول پوشیدنی‌اش در نظر می‌گیرد به زیبایی، قدرت صفحه نمایش، نازکی و وزن این محصول هم بستگی خواهد داشت.
کد مطلب: 32205
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام