۳
۰
plusresetminus
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۸

درخواست مالی شورای عالی فضای مجازی از وزارتخانه‌ها

ایتنا- یک مقام مسئول: به نظر می‌رسید در دولت یازدهم تفاهم و همکاری بیشتری میان شورا و وزارتخانه وجود داشته باشد.
درخواست مالی شورای عالی فضای مجازی از وزارتخانه‌ها


عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی تاکید کرده است که تمام وزارتخانه‌ها از جمله وزارت ارتباطات موظف‌اند در تامین بودجه مورد نیاز این شورا همکاری‌های لازم را به عمل آورند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، وجود برخی اختلاف‌نظرها میان شورای عالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موضوعی است که بعضا در دولت قبل هم مشاهده شد، اما به نظر می‌رسید در دولت یازدهم تفاهم و همکاری بیشتری میان این دو نهاد وجود داشته باشد.
با این حال مدتی است اختلاف‌نظرهایی میان این دو بخش شکل گرفته و در بحث واگذاری مجوز ارائه‌ی خدمات باند پهن به اوج خود رسیده است.

در این میان در گفت‌وگوهای مختلفی که از سوی اعضای شورای عالی فضای مجازی صورت گرفته در موارد متعدد به این مساله اشاره شده که لازم است وزارت ارتباطات بخشی از بودجه خود را در اختیار این شورا بگذارد.

حجت‌الاسلام حمید شهریاری به عنوان یکی از اعضای حقیقی این شورا در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که آیا وزارت ارتباطات موظف است از بودجه خود بخشی را هم به شورای عالی فضای مجازی اختصاص دهد اظهار کرد: دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی با برخی مشکلات مانند مسائل مالی مواجه است که دوستان قول داده‌اند این مشکل حل شود و وظیفه دارند این مشکل را حل کنند و البته همان طور که گفتم قول‌هایی در این زمینه داده‌اند.

دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت ارتباطات وظیفه دارد بودجه شورا را تامین کند گفت: بله این وزارتخانه نیز وظیفه دارد بخشی از این هزینه‌ها را تامین کند. البته همه باید کمک کنند.

وی ادامه داد: البته شورای عالی فضای مجازی ردیف بودجه خاص خود را دارد و طبیعتا ردیف بودجه‌ای برای آن در مجلس شورای تصویب می‌شود، اما با این حال وزارت ارتباطات به مراکز بسیاری کمک کرده و به عنوان مثال به شورای عالی اطلاع‌رسانی کمک‌هایی کرده است و حال حتما به شورای عالی فضای مجازی هم کمک خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شورا اینگونه انتظار دارد که وزارت ارتباطات بخشی از بودجه خود را به شورای عالی فضای مجازی اختصاص دهد تصریح داد: حتما. برای تامین هزینه‌های مربوط به سیاست‌گذاری‌ها لازم است از سوی تمام وزارتخانه‌ها از جمله وزارت ارتباطات کمک‌های لازم صورت گیرد.

وی در عین حال اظهار امیدواری کرد که این اتفاق رخ دهد و در عین حال تاکید کرد: البته اطلاع دارم که این وزارتخانه کمک‌هایی کرده و در آینده نیز کمک‌هایی نیز خواهد کرد.

کد مطلب: 32203
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
United States
امیدوارم این اتفاق نیفته...
یوسف
feedback
Iran, Islamic Republic of
همسایه ها یاری کنید تا من شوهرداری کنم!!!!:-)
سعید
feedback
Iran, Islamic Republic of
خوب دلیل این همه مخالفت ها مشخص شد...بوی پول به مشامشون خورده
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام