۵
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۶
یک استاد دانشگاه:

افزایش پهنای باند می‌تواند به کمک اقتصاد بیاید

ایتنا- یک کارشناس: افزایش پهنای باند به خودی باعث افزایش بی‌اخلاقی در جامعه نمی‌شود.
افزایش پهنای باند می‌تواند به کمک اقتصاد بیاید


یک استاد دانشگاه با اشاره به اینکه مساله افزایش پهنای باند به تحرکات اقتصادی بیشتر در کشور کمک می‌کند گفت:‌ از سوی دیگر افزایش پهنای باند با خود آدم بی‌اخلاق و بداخلاق نمی‌آورد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، امید میربها با بیان اینکه افزایش پهنای باند دارای جنبه‌های مثبتی همچون کمک به وضعیت اقتصادی کشور است اظهار کرد: از سوی دیگر باید توجه داشت از لحاظ مسائل اخلاقی و اعتقادی نیز افزایش پهنای باند به خودی باعث افزایش بی‌اخلاقی در جامعه نمی‌شود بلکه تمام کسانی که با هدف دسترسی به مسائل غیراخلاقی به شبکه اینترنتی وصل می‌شوند با همین امکانات موجود اینترنتی و شبکه ماهواره‌ای نیز می‌توانند به هدف خود دست یابند.

وی با تاکید بر اینکه پهنای باند با خود آدم بداخلاق به جامعه نمی‌آورد خاطر نشان کرد: این انسان‌ها در همه کشورها با هر سرعت اینترنتی به همین میزان وجود دارند.

این کارشناس درباره تاثیر افزایش پهنای باند در کشور بر میزان کاربران شبکه‌های اجتماعی تصریح کرد: درباره شبکه‌های اجتماعی نیز باید توجه داشت که افزایش پهنای باند در تبادل اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی و همچنین تعداد کسانی که در این شبکه‌ها عضو هستند نیز تاثیری نخواهد داشت.

میربها با بیان اینکه به لحاظ فنی فیلترینگ در ایران با هر سرعت اینترنت و پهنای باندی کار خود را انجام می‌دهد ادامه داد: افزایش پهنای باند بر فیلترینگ در کشور تاثیری نخواهد داشت زیرا فیلتر برروی هر میزان پهنای باندی کار می‌کند و روش‌های دور زدن فیلتر نیز همان‌ها خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: فیلترینگ و به تبع آن فیلترشکن‌ها با هر مقدار و میزان پهنای باند تطابق پیدا می‌کنند و از سوی دیگر در بحث دنیای سایبری حرف آخر را نرم‌افزار می‌زند و فیلترها و فیلترشکن‌ها نیز در همین مبحث همگام با پیشرفت‌های نرم‌افزاری حرکت می‌کنند.

مباحث شورای عالی فضای مجازی کارشناسانه باشد

این کارشناس همچنین درباره نقش شورای عالی فضای مجازی در موضوع نسل سوم ارتباطی و افزایش سرعت اینترنت تصریح کرد: اگر مباحثی که در این شورا مطرح می‌شوند کارشناسانه باشد، می‌تواند بر هر دوی این زمینه‌ها اثر مثبت داشته باشند. اما اگر مباحث بدون اساس کارشناسی و بدون اساس فرهنگی و اجتماعی باشد و صرفا جنبه مباحثه و تبادل نظر داشته باشد، فکر نمی‌کنم مفید واقع شود.
کد مطلب: 32168
نام شما
آدرس ايميل شما


یوسف
feedback
Iran, Islamic Republic of
اشتباه میکنید..... میدانید همین سرعت کم اینترنت ایران باعث شده چقدر شرکتهای خصولتی! ایجاد شود و محتوای رایگان اینترنت را به قیمت گزاف به خلق الله بفروشند ..... :-)
feedback
Iran, Islamic Republic of
اعضای فلان شورا از میان یک طیف فکری خاص انتخاب شده اند که کلا پهنای باند ستیز هستند. جبهه پایداری در برابر گسترش تکنولوژی های اینترنتی و ارتباطی.
feedback
Iran, Islamic Republic of
البته اگر پایداری چی ها بگذارند.
feedback
Iran, Islamic Republic of
عجب اشتباهی کردیم در انتخابات مجلس شرکت نکردیم. به خواست خدا در انتخابات جدیدجبران می کنیم.
مرتضی
feedback
Iran, Islamic Republic of
وضعیت اقتصادی که تو کشورمون اصلا اهمیتی نداره اگر مهم بود که ما تحریم نمیشدیم اگر مهم بود مراجع تقلید که برای نسل سوم و ارتباط تصویری و اینترنت پرسرعت ابراز نگرانی میکنند برای مسائل اصلی و واقعی که روی زندگی مردم ارتباط مستقیم داره ابراز نگرانی میکردند و هزاران اگر های دیگه
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام