۴
۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۸

اظهارات دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره اینترنت پرسرعت

ایتنا- انتظاری:مجوزهای نسل سوم ارتباطات باید از طریق شورای عالی فضای مجازی داده شود.
اظهارات دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره اینترنت پرسرعت


دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور درباره سیاست شورای عالی کشور برای اینترنت پرسرعت و همچنین صحبت‌های اخیر یکی از مراجع تقلید در این باره توضیحاتی ارائه کرد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، محمدحسن انتظاری - مشاور عالی سرپرست مرکز ملی و دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور - در حاشیه‌ آیین اختتامیه دومین جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر سیاست جدید شورای عالی درباره اینترنت پرسرعت گفت: صحبت‌های آیت‌الله مکارم شیرازی تکذیب نشده است. اما باید بگویم فضای مجازی ابعاد مختلف دارد‌، مقررات‌، زیرساخت‌ها‌، بحث‌های فرهنگی و دسترسی دارد. در بخش اینترنت پرسرعت باید ابعاد مقرراتی و فرهنگی بحث شود به هر حال یک مجموعه و یک نظام کلی را دارد و قطعا باید نیاز کاربران نیز رفع شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر مجوزهای نسل سوم ارتباطات توضیح داد: مجوزهای نسل سوم ارتباطات باید از طریق شورای عالی فضای مجازی داده شود.

او در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا در زمانی که رایتل می‌خواست همین کار را انجام دهد مجوز داده نشد‌، اظهار کرد: درباره رایتل در آن زمان با توجه به اینکه اوایل کار شورای عالی بود، برای اینکه کار مشکل پیدا نکند یک راه حل موقتی ارائه شد در نتیجه ابتدا باید پیوست فرهنگی وجود داشته باشد و روال بر این است که پیوست فرهنگی به تصویب شورای عالی فضای مجازی برسد.

انتظاری گفت: پیوست فرهنگی نسل سوم و بالاتر چندین ماه در کمیسیون ارتقاء محتوای مرکز ملی فضای مجازی و با حضور دستگاه‌های متعدد بررسی و جوانب مختلف آن سنجیده شد به هر حال نظرات متفاوت فرهنگی وجود دارد که تا حدودی به هم نزدیک شد و در جمع بندی نهایی این پیوست تهیه شده و برای تصویب نهایی در دستور جلسه آینده شورای فضای مجازی است. در این زمینه صددرصد خوشبین هستم.

وی در ادامه افزود: مرکز ملی فضای مجازی یک نهاد و تصمیم گیری نهایی در سطح ملی است و انقدر اهمیت داشته است که در حد سه شورای عالی کشور قرار گرفته است.

کد مطلب: 32134
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
من نامه ای با این مضمون برای ایت الله مکارم ارسال کردم که امیدوارم تحویل ایشان شود:
با سلام خدمت مرجع بزرگوار ایت الله مکارم شیرازی. میخواستم خدمتشان عرض کنم که اظهارات خیرخواهانه ناشی از نگرانی ایشان در مورد نسل 3 موبایل که جوانان با چه ذوق و شوقی منتظر فعال شدن ان در کشور بودند باعث سرخوردگی و نا امیدی و دلخوری‌‌شان گشته است و بیم ان میرود که این دلخوری از شخص ایت الله مکارم ناخوداگاه به مرجعیت و دین مبین اسلام تعمیم داده شود که پدیده بسیار ناخوشایندی خواهد بود. اکنون این سوال در بین جوانان مطرح شده که چرا دین و مذهب ما به جای پیشرفت و تعالی کشور باید باعث عقب ماندن ما از تکنولوژی های روز دنیا بشود. و چرا علمای دینی ما باید نسبت به جوانان چنین بی اعتماد بوده و میلیون ها نفر باید از استفاده مثبت و مفید از تکنولوژی های ارتباطی مانند تماس تصویری و اینترنت پرسرعت به دلیل نگرانی از سو استفاده احتمالی عده‌ای معدود محروم شوند و با حسرت به استفاده از انها در کشور های غیر مسلمان نگاه کنند.
به نظر بنده عده‌ای با سیاه نمایی و بزرگنمایی خطرات احتمالی نزد ایشان و کشاندن پای مرجعیت محترم به چنین اموری قصد سو استفاده و بهره برداری سیاسی دارند که همه ما باید نسبت به ان هشیار باشیم. با ارزوی سلامتی برای مرجع بزرگوار ایت الله مکارم، از گردانندگان سایت ایشان خواهش میکنم که نامه بنده را به دست ایشان برسانند.
feedback
Iran, Islamic Republic of
گویا نامه من رو به ایشان نرساندند و گردانندگان سایت خود پاسخ دادند که پاسخ رو اینجا کپی میکنم:
با اهداء سلام و تحيت؛
معظم له فرموده اند :عده ای خيال نکنند ما مخالف این تکنولوژی ها هستيم ، منتهي تکنولوژي غربي مانند آب گل آلود و غير بهداشتي است. آب مايه حيات است اما وقتي گل آلود و غير بهداشتي شد بايد تصفيه شود.
------------------------------
کاش ممکن بود در پاسخ به ایشان مینوشتم: این تکنولوژی به خودی خود الوده نیست. بلکه افکار و اندیشه های استفاده کننده از ان ممکن است الوده باشد که اگر همانطور که ادعا میشود در یک جامعه اسلامی با مردمی فهیم و متدین زندگی میکنیم جایی برای نگرانی در این مورد نیست. اما اگر معتقد نیستیم که مردم ایران فهیم و متدین هستند و به آنها بدگمانیم که خلاف نص صریح قرآن عمل کرده‌ایم که می‌فرماید:
یا ایها الذین آمنوا اجتنبوا کثیرا من الظن ان بعض الظن اثم
یوسف
feedback
Iran, Islamic Republic of
با نامه ای که این دوست عزیز نوشته موافقم و معتقدم مقاومت در برابر پیشرفت، و مجازات دسته جمعی ملت به خاطر خطای ۱۰ درصد از جامعه، جز آنکه چهره اسلام و مسلمانان( که پیشتاز پیشرفت علم بودند) را نزد افکار عمومی تخریب میکند و این درست مانند آن است که یک فنر را تا انتها فشار دهیم.... اگر یک روز به هرعلتی این فشار برداشته شود نتیجه فاجعه میشود..... کاهش به آهستگی این فشار را برداریم تا مردم بتوانند از تکنولوژی نوین به شکل مناسب( بدون چماق!) استفاده کنند..... ما گوسفند نیستیم که نیازمند چوپان باشیم
feedback
Iran, Islamic Republic of
از 10 درصد هم کمتر. شاید 2-3 درصد از چنین امکاناتی سو استفاده کنند. که مردم نباید چوب انها را بخورند.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام