کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مساله نسل 3 ارتباطی سال‌هاست در دنیا حل شده است

خبرگزاری ايسنا , 10 شهريور 1393 ساعت 9:28

ایتنا- یک کارشناس: کشورهای مختلف درحال تلاش برای ورود نسل پنجم ارتباطی هستند.




عضو هیات علمی پژوهشگاه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات معتقد است که بحث ورود نسل سه در دنیا حل شده است و اکنون کشورهای مختلف درحال تلاش برای ورود نسل پنجم ارتباطی هستند.


به گزارش ایتنا از ایسنا،‌جهانگیر دادخواه درباره فواید و مضرات ورود نسل‌های بالاتر ارتباطی به کشور اظهار کرد: ورود این تکنولوژی مربوط به امروز نمی‌شود چرا که چند سالی هست که این خدمات توسط اپراتور سوم ارائه می‌شود.

وی با بیان این‌که در دنیا نیز از سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱ کشورهای مختلف سعی در پیاده سازی و بهره وری از این نسل داشته‌اند تاکید کرد: یکی از مهمترین سرویس‌هایی که در نسل سوم ارتباطی ارائه می‌شود سرویس تماس تصویری است که این سرویس به دلیل ماهیتی که دارد از حساسیت‌های خاص خود برخوردار است.

این عضو هیات علمی پژوهشگاه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات ادامه داد: اما اتصال اینترنت پرسرعت و تماس آنلاین از طریق اینترنت از دیگر ویژگی‌های این نسل است که در کنار امکان بهره‌گیری از اینترنت در حین حرکت نیز به آن افزوده می‌شود.

دادخواه ادامه داد: حال ممکن است برخی مواردی که مربوط به ورود این نسل از تکنولوژی به کشور می‌شود کمی حساسیت‌زا باشد اما در نهایت پیوست فرهنگی در حال تدوین و تصویب است و مقررات و ضوابط لازم برای ورود به نسل‌های بالاتر ارتباطی در قالب این پیوست مورد توجه قرار گرفته است.

وی همچنین یادآور شد: به نظر می‌رسد طی سال‌های گذشته با ارائه خدمات رایتل هم مشکل خاصی ایجاد نشده و با توجه به این که در حال حاضر در دنیا سال‌هاست نسل سه و حتی چهار ارتباطی ارائه شده فکر می کنم این مساله در دنیا حل شده و موضوعی نیست که جای سوال داشته باشد البته با این وجود هر کشور قواعد و مقررات خاص خود را دارد که ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست و لازم است که هنگام استفاده از تکنولوژیهای جدید این قوانین را مورد توجه قرار دهد.


کد مطلب: 32119

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/32119/مساله-نسل-3-ارتباطی-سال-هاست-دنیا-حل-شده

ايتنا
  https://www.itna.ir