کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برای دستگاه‌های موبایلی ساخته شد

نمایشگر جدید با قابلیت ذخیره انرژی خورشیدی

سايت خبری ايتنا , 4 شهريور 1393 ساعت 12:50

ایتنا - این صفحه شفاف به‌گونه‌ای ساخته شده است که می‌تواند روی سطح گوشی هوشمند قرار بگیرد و انرژی خورشیدی را ذخیره کند.




از آنجا که نیاز کاربران به ذخیره انرژی بیشتر در دستگاه‌های الکترونیکی همراه روزبه‌روز افزایش می‌یابد، محققان به فکر استفاده از روش‌های جدید هستند تا بتوانند به این نیاز پاسخ دهند.


به گزارش ایتنا، گروهی از محققان دانشگاه ایالتی میشیگان در تازه‌ترین اقدام خود، پلاستیک شفافی تولید کرده‌اند که به گفته آنها می‌تواند به عنوان نمایشگر در دستگاه‌های الکترونیکی همراه مورد استفاده قرار گیرد و به صورت همزمان به عنوان مرکز دریافت و ذخیره انرژی خورشیدی به کار گرفته شود.

"ریچارد لونت"(Richard Lunt) مدیر این گروه تحقیقاتی اعلام کرد ماده‌ای که آنها به کار برده‌اند می‌تواند روی هر سطحی مورد استفاده قرار گیرد و می‌تواند انواع دستگاه‌های الکترونیکی را پوشش دهد.

او توضیح داد: «این صفحه شفاف به‌گونه‌ای ساخته شده است که می‌تواند روی سطح گوشی هوشمند، رایانه لوحی یا دستگاه کتابخوان الکترونیکی قرار بگیرد و کاربر متوجه حضور آن نشود. ما آن را به گونه‌ای طراحی کرده‌ایم که می‌تواند مانند یک سطح محافظ روی انواع نمایشگرهای لمسی قرار بگیرد و به صورت همزمان انرژی مورد نیاز دستگاه الکترونیکی را از خورشید تامین کند.»

 

پلاستیک شفافی که توسط این گروه تحقیقاتی ساخته شده است تمامی مراحل آزمایشی را با موفقیت پشت سر گذاشته و مرکز تحقیقاتی با تمرکز بر دستگاه‌های موبایلی ویندوزی تلاش می‌کند به زودی آن را وارد بازار کند.

لونت توضیح داد که نمونه اولیه ساخته شده از این ماده ۸۶ درصد شفافیت دارد و این گروه تحقیقاتی می‌کوشد شفافیت نمونه نهایی را به ۱۰۰ درصد برساند.
 


کد مطلب: 31997

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/31997/نمایشگر-جدید-قابلیت-ذخیره-انرژی-خورشیدی

ايتنا
  https://www.itna.ir