کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اطلاعات شخصی بیشتر بیماران آمریکایی سرقت شد

1 شهريور 1393 ساعت 15:36

ایتنا - این گروه برای حمله اخیر خود از تکنیک‌های بسیار پیشرفته استفاده کرده است تا بتواند برای مدت طولانی دسترسی خود به اطلاعات داخلی سازمان را حفظ کند.




یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های بیمارستان‌های آمریکا اعلام کرد که به‌تازگی هدف حملات سایبری قرار گرفته است و طی این اتفاق اطلاعات شخصی مربوط به ۴.۵ میلیون نفر سرقت شده است.


به گزارش ایتنا از رایورز، احتمال می‌رود که این حمله سایبری از داخل چین صورت گرفته باشد و این طور که خبرگزاری رویترز توضیح داده است، کارشناسان امنیتی بر این باورند که گروه هکری APT ۱۸ که به دولت چین وابستگی دارد این حمله را مدیریت کرده است.

"چارلز کارماکال"(Charles Carmakal) مدیر شرکت FireEye که مدیریت جست‌وجو در مورد حملات سایبری به "انجمن بهداشت آمریکا" در ماه‌های آپریل و ژوئن را برعهده دارد توضیح داد: «گروه APT ۱۸ بع طور ویژه به شرکت‌های فعال در حوزه علوم فضایی و دفاعی، زیرساختی و مهندسی، فناوری، خدمات مالی و صنعت بهداشت و درمان تمرکز دارد.»

کارماکال بر این باور است که این گروه برای حمله اخیر خود از تکنیک‌های بسیار پیشرفته استفاده کرده است تا بتواند به سیستم داخلی سازمان‌ها راه یابد و موفق شود برای مدت طولانی دسترسی خود به اطلاعات داخلی سازمان را حفظ کند.

 

اطلاعاتی که هم‌اکنون از "انجمن بهداشت آمریکا" سرقت شده است شامل نام، آدرس، تاریخ تولد، شماره تلفن و شماره امنیت اجتماعی بیمارانی می‌شود که طی ۵ سال گذشته از گروه بیمارستان‌های تحت نظارت این مرکز خدمات درمانی مورد نیاز خود را دریافت کرده‌اند.

"انجمن بهداشت آمریکا" توضیح داده است که در این اتفاق اطلاعات پزشکی و کلینیکی بیماران، شماره‌های مربوط به کارت اعتباری یا هرگونه اطلاعات دیگر مربوط به سرمایه‌های معنوی کاربران سرقت نشده است.
لازم به ذکر است که "انجمن بهداشت آمریکا" که از بزرگترین گروه‌های درمانی این کشور محسوب می‌شود ۲۰۶ بمارستان در ۲۹ ایالت این کشور را مدیریت می‌کند.

 


کد مطلب: 31954

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/31954/اطلاعات-شخصی-بیشتر-بیماران-آمریکایی-سرقت

ايتنا
  https://www.itna.ir