۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۸

۹۶ درصد بازار گوشی‌های هوشمند در تسخیر گوگل و اپل

ایتنا- این دو کمپانی، با محصولات متنوع و رنگارنگ خود و البته سیستم‌عامل‌های محبوب، قلب کاربران را تسخیر کردند!
۹۶ درصد بازار گوشی‌های هوشمند در تسخیر گوگل و اپل


همزمان با عرضه بیش از ۳۰۰ میلیون گوشی هوشمند در جهان در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۴ دو شرکت اپل و گوگل با سیستم عامل‌های همراه خود ۹۶ درصد از این بازار را از آن خود کردند.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از سی بی اس نیوز، نتایج تازه ترین بررسی موسسه آی دی سی نشان می‌دهد که طی مدت یاد شده ۲۵۵ میلیون واحد گوشی مجهز به سیستم عامل آندروید روانه بازار شده و گوگل از این طریق ۸۴ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده که نسبت به سهم ۸۰ درصدی مدت مشابه در سال گذشته ۴ درصد رشد نشان می دهد.

در مقابل اپل هم با عرضه ۳۵ میلیون واحد گوشی طی مدت مذکور توانسته ۱۱ درصد از بازار سیستم عامل های همراه هوشمند را از آن خود کند. در مجموع طی این مدت ۳۰۱ میلیون واحد گوشی هوشمند فروخته شده و سهم سیستم عامل ویندوز فون مایکروسافت از بازار یاد شده تنها ۷.۴ میلیون واحد گوشی یا ۲.۵ درصد بازار بوده است.

بلک بری هم که زمانی سازنده گوشی‌های هوشمند محبوب کارکنان شرکت های فناوری بود در حال حاضر تنها ۰.۵ درصد از بازار یاد شده را در اختیار خود دارد.

کارشناسان علت موفقیت آندروید را تمرکز شرکت های سازنده گوشی بر بازارهای نوظهور می دانند. بیش از ۵۸ درصد از گوشی های آندرویدی عرضه شده در این بازار کمتر از ۲۰۰ دلار قیمت دارند و لذا برای خریداران در مقایسه با گوشی های آیفون گران قیمت جذابیت بیشتری دارند.

البته برخی صاحب نظران می گویند با عرضه مدل جدید آیفون موسوم به آیفون ۶ این وضعیت تا حدی تغییر خواهد کرد.
کد مطلب: 31927
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام