کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تشکیل کارگروه راهبردی امور بین‌الملل در مرکز ملی فضای مجازی

خبرگزاری ايسنا , 25 مرداد 1393 ساعت 12:13

ایتنا- مرکز ملی فضای مجازی کشور با ایجاد کارگروه راهبردی امور بین الملل فضای مجازی نخستین جلسه آن را با حضور دستگاه‌های اجرایی، صاحب نظران و نمایندگان بخش خصوصی در این حوزه برگزار کرد.




مرکز ملی فضای مجازی کشور با ایجاد کارگروه راهبردی امور بین الملل فضای مجازی نخستین جلسه آن را با حضور دستگاه‌های اجرایی، صاحب نظران و نمایندگان بخش خصوصی در این حوزه برگزار کرد.


به گزارش ایتنا از  ایسنا، مهندس محمد حسن انتظاری - دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور - در این جلسه با تشریح اهمیت تاسیس شورای عالی فضای مجازی گفت: یکی از مباحث مهمی که در تاسیس شورا بر آن تاکید شده اشراف کامل و به روز آن نسبت به فضای مجازی در سطح داخلی و جهانی و تصمیم گیری نسبت به نحوه‌ مواجه فعّال و خردمندانه کشور با این موضوع از حیث سخت افزاری، نرم افزاری و محتوایی بوده است که بر همین اساس شورای عالی فضای مجازی کارگروه راهبردی امور بین الملل را در مرکز ملی فضای مجازی راه اندازی کرده تا با مشارکت دستگاه‌های اجرایی فعال در حوزه بین الملل و فعالین بخش خصوصی بتواند برنامه های خود را برای سیاست گذاری، هماهنگی و تصمیم گیری در این حوزه به شورا ارایه دهد.

در ادامه مهندس سعید مهدیون - معاون تنظیم مقررات مرکز ملی و دبیر کارگروه راهبردی امور بین الملل فضای مجازی - اظهار کرد: براساس آخرین مصوبه شورای عالی فضای مجازی و به منظور مواجهه عالمانه و پیشتاز با تحولات فضای مجازی و سیاست گذاری در حوزه بین الملل، اعلام مواضع کشور به نهادهای بین المللی و دستگاه‌های مسوول، مشارکت در مدیریت بین الملل اینترنت و تبیین راهبردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با فضای مجازی کارگروه امور بین الملل در کمیسیون عالی تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی تشکیل شده است.

وی با اشاره به این که این کارگروه مسوولیت بررسی استفاده از فرصتها و مقابله با تهدیدات فضای مجازی را در سطح منطقه ای و بین المللی برعهده خواهد داشت، تاکید کرد: در این کارگروه پس از شناسایی فرصتها، تهدیدها و چالشهای جمهوری اسلامی ایران در امور بین الملل فضای مجازی راهبردهای کلان کشور در این حوزه تبیین خواهد شد.
همچنین این کارگروه موجب اجماع و هماهنگی میان نخبگان فکری و دستگاه‌های اجرایی به منظور تحقق اهداف بین المللی فضای مجازی در کشور شده تا در نهایت سیاست های مورد نظر در عرصه بین المللی در این حوزه برای تصویب به شورای عالی فضای مجازی پیشنهاد شود.

مهدیون با بیان این نکته که در این کارگروه بانک اطلاعاتی درباره مسائل مهم بین المللی فضای مجازی و پژوهشگران این حوزه ایجاد می شود، تصریح کرد: کارگروه امور بین الملل مرکز ملی فضای مجازی با برقراری ارتباط با اساتید و صاحب نظران و سازمان های بین المللی و مراکز پژوهشی داخلی و خارجی پیشنهادها و برنامه‌های کاربردی خود را برای تحقق اهداف بین المللی کشور در فضای مجازی ارایه خواهد کرد. همچنین پایش حضور نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی فضای مجازی در این کارگروه صورت می گیرد.

در نخستین کارگروه امور بین‌الملل مرکز ملی فضای مجازی نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و بخش های خصوصی با بررسی برنامه ها و اهداف این کارگروه به ارایه پیشنهادها و نظرات خود در این حوزه پرداختند.


کد مطلب: 31892

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/31892/تشکیل-کارگروه-راهبردی-امور-بین-الملل-مرکز-ملی-فضای-مجازی

ايتنا
  https://www.itna.ir