۰
plusresetminus
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۷

گوگل و اچ‌پی برای کارکنان کسب و کارها دستیار دیجیتال می‌سازند

ایتنا-گوگل و اچ‌پی قصد دارند با همکاری یکدیگر دستیار دیجیتال جدیدی شبیه Siri اپل بسازند تا در محیط‌های کاری مورد استفاده قرار گیرد.
گوگل و اچ‌پی برای کارکنان کسب و کارها دستیار دیجیتال می‌سازند


شرکت‌های گوگل و اچ‌پی قصد دارند با همکاری یکدیگر دستیار دیجیتال جدیدی شبیه Siri اپل بسازند تا در محیط‌های کاری مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش وب‌سایت theinquirer، تیم اندروید شرکت گوگل هم‌اکنون در حال مذاکره با شرکت اچ‌پی است تا با کمک هم دستیار دیجیتال جدیدی به نام Enterprise Siri طراحی کنند.

این دستیار دیجیتال در واقع نوعی خدمات جستجو ویژه ابزارهای همراه است و قرار است در محیط‌های کاری مورد استفاده قرار گیرد.

به نظر می‌رسد اقدام گوگل و اچ‌پی واکنشی به همکاری دو شرکت آی‌بی‌ام و اپل در بازار راهکارهای کسب و کار باشد. مدتی پیش این دو شرکت اعلام کرده بودند قصد دارند از محصولات یکدیگر در بازار کسب و کار پشتیبانی کنند.

دستیار دیجیتال نوعی فناوری تشخیص هوشمندانه فرمان‌های صوتی کاربران است. اگر همکاری گوگل و اچ‌پی به نتیجه برسد کارکنان شرکت‌ها خواهند توانست با فرمان‌های صوتی نسبت به کسب اطلاعات مورد نیاز خود اقدام کنند.

در حال حاضر به کمک دستیارهای دیجیتال می‌توان اطلاعاتی مثل وضعیت ترافیک، موقعیت رستوران‌ها، وضعیت آب و هوا و غیره را با فرامین صوتی به دست آورد. محصول جدید گوگل و اچ‌پی نیز قرار است به همین شکل کار کند.

مثلاً کاربر خواهد توانست از طریق ابزارهای همراه خود به اطلاعات کاری مورد نیاز خود مثل اطلاعات مالی یا فهرست موجودی انبار دسترسی پیدا کند.

بر اساس این گزارش، فناوری جستجوی گوگل در حال حاضر با پایگاه‌های داده و نرم‌افزارهای مورد استفاده شرکت‌ها و کسب و کارها یکپارچه نشده است، اما این غول جستجوگر قصد دارد با چنین تلاش‌هایی استیلای آیفون اپل در بازار کسب و کارها را به چالش بطلبد.

به نظر می‌رسد شرکت اچ‌پی چنین هدفی را دنبال نمی‌کند، چرا که این شرکت پیش از این، ایده خود درباره Enterprise Siri را با اپل در میان گذاشته بود و می‌کوشید نظر این شرکت را برای شراکت جلب کند.

در حال مشخص نیست مذاکرات اپل و اچ‌پی ادامه دارد یا نه، اما با توجه به شراکت اپل و آی‌بی‌ام اگر هم هنوز هم چنین مذاکراتی وجود داشته باشد، بعید است به نتیجه برسد.
کد مطلب: 31891
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام