۰
plusresetminus
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۶
طی یک سال گذشته انجام شد

ارزیابی 54 محصول امنیت حوزه فناوری

ایتنا- از میان ۱۵۲ محصول از ۷۹ شرکت، ۵۴ محصول مورد ارزیابی قرار گرفت.


در راستای ارزیابی امنیتی محصولات در سال گذشته ۱۵۲ محصول از ۷۹ شرکت ارائه شده بود که بعد از بررسیهای انجام شده ۵۴ محصول مورد ارزیابی قرار گرفت.


به گزارش ایتنا از ایسنا بر اساس اسناد بالا دستی نظیر سند افتا و اساسنامه سازمان سازمان فناوری اطلاعات ایران، فرآیند ارزیابی امنیتی محصولات داخلی و خارجی حوزه افتا و فاوا در معاونت امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان در حال انجام است.

در راستای بکارگیری توان و تجربه بخش خصوصی و متخصص و همچنین تقویت آزمایشگاه‌های موجود و کمک به رشد بازار جهت افزایش خدمات و توسعه آزمایشگاه‌ها، تفاهم نامه همکاری با چند آزمایشگاه توانمند به امضار رسیده است.

به گفته اسماعیل رادکانی - سرپرست معاونت امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات - آزمایش‌ها و ارزیابی‌ها بر اساس استانداردها و چارچوب های تدوین شده داخلی و بین‌المللی صورت می گیرد و ارزیابی تجهیزات شبکه،UTM و غیره توسط آزمایشگاه مرکز تحقیقات صنایع انفورماتیک و ارزیابی نرم افزارهای کاربردی و تحت وب توسط آزمایشگاه ایریانا از جمله محصولاتی هستند که در آزمایشگاه ها مورد ارزیابی قرار می گیرند.

همچنین آزمایشگاه ارزیابی امنیتی تجهیزات شبکه دانشگاه شریف و آزمایشگاه پارک علم و فناوری گیلان نیز از دیگر آزمایشگاه هایی هستند که در این حوزه فعالیت می کنند.

دارابودن تجهیزات سخت‌افزاری و نرم افزاری لازم برای ارزیابی امنیتی، دارا بودن پرسنل توانمند فنی در زمینه ارزیابی امنیتی و سابقه فعالیت آزمایشگاه در این زمینه از جمله شاخص های انتخاب آزمایشگاه‌های همکار اعلام شده است.
کد مطلب: 31888
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام