کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آیا گوشی‌های ویندوزی رقیبی برای اندروید می‌شوند؟

خبرگزاری ايسنا , 21 مرداد 1393 ساعت 10:47

ایتنا- البته که اندروید رقیب اصلی اغلب سیستم عامل‌های موبایلی است.




تعداد برنامه‌های موجود در فروشگاه اینترنتی گوشی‌های ویندوزی مایکروسافت به عدد ۳۰۰ هزار رسیده ولی این شرکت هنوز با برخی مشکلات قدیمی روبرو است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، به نقل از پی سی ورلد، براساس اعلام مایکروسافت، فروشگاه برنامه و بازی گوشی‌های ویندوزی در حال حاضر ۳۰۰ هزار برنامه دارد در حالیکه این رقم در دسامبر گذشته ۲۰۰ هزار برنامه بود.

البته بیشتر افراد به این تعداد برنامه احتیاج ندارند و کاربران به طور متوسط ماهانه حدودا به ۲۰ برنامه احتیاج پیدا می‌کنند اما بزرگ بودن فروشگاه برنامه‌های یک سیستم عامل باعث میشود کاربر دقیقا آنچه را که میخواهد پیدا کند.

همچنین مایکروسافت در زمینه تعداد نرم افزارها از رقبای خود یعنی اندروید گوگل و آی اُ اس اپل که بیش از یک میلیون برنامه در فروشگاه خود دارند بسیار عقب تر است.

مایکروسافت همچنین به جز بحث تعداد مشکلات بزرگتری نیز دارد. این شرکت هرازگاهی توسعه دهندگان را به تولید برنامه‌های ویندوزی ترغیب می‌کند.

این شرکت همچنین برخی شرکت‌های بزرگ را به دلیل تکرار بدون اجازه برنامه‌های آنها عصبانی کرده است. البته به نظر میرسد مایکروسافت اخیرا این کار را متوقف کرده است.

این شرکت همچنین با بحث کیفیت مواجه است. بسیاری از توسعه دهندگان و برنامه نویسان سیستم عامل ویندوز موبایل را عقبتر از رقبا می‌بینند.

برنامه‌های جدیدی که برای آی ا اس یا اندروید معرفی می‌شوند یا برای ویندوز موبایل معرفی نمی‌شوند و یا زمان زیادی می‌کشد تا برای گوشیهای ویندوزی معرفی شوند که باعث عدم رغبت کاربران به ویندوز موبایل می‌شود.

اما با این حال مایکروسافت عقب ننشسته و اخیرا تعداد برنامه‌های موجود برای سیستم عامل خود را افزایش داده و با تمرکز روی گوشیهای ارزان قیمت به دنبال جذب کاربران بیشتر برای محصولات خود و سرانجام جلب توسعه دهندگان به پلت فرم موبایلی خود است.


کد مطلب: 31841

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/31841/آیا-گوشی-های-ویندوزی-رقیبی-اندروید-می-شوند

ايتنا
  https://www.itna.ir