کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فروش ۱۴.۲ میلیون رایانه Chromebook تا سال ۲۰۱۷

21 مرداد 1393 ساعت 9:00

ایتنا- بیشترین خریدار کروم‌بوک‌ها، بازار آموزشی کشور آمریکا است.




فروش جهانی رایانه‌های Chromebook گوگل امسال رشد ۷۹ درصدی را تجربه می‌کند تا طی سال ۲۰۱۴ میلادی بیش از ۵.۲ میلیون دستگاه از این رایانه‌ها در سراسر جهان فروخته شود.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وبسايت Techworld، مرکز تحقیقاتی گارتنر پیش‌بینی کرده است که در سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۱۴.۲ میلیون دستگاه رایانه Chromebook فروخته می‌شود و این خبر برای پلتفورمی که هنوز به بسیاری از کشورهای جهان قدم نگذاشته، بسیار رقم خوبی است.


بر اساس تحلیل صورت گرفته، موتور محرک بازار این رایانه‌ها مرکز آموزش آمریکا است که گفته می‌شود ۸۵ درصد رایانه‌های Chromebook که در سال ۲۰۱۳ فروخته شدند این بازار آموزش آمریکا خریداری کرد و همچنان بخش اعظم خریداران این رایانه‌ها در آمریکا حضور دارند.

بزرگ‌ترین تولیدکننده رایانه‌های Chromebook در سال ۲۰۱۳ میلادی سامسونگ بود که توانست ۶۵ درصد از تمام این محصولات را تولید کند. پس از سامسونگ به ترتیب شرکت‌های Acer با ۲۱.۴ درصد، HP با ۶.۸ درصد، لنوو با ۶.۷ درصد و DELL با ۰.۳ درصد قرار داشتند.

این اعداد و ارقام مربوط به عرضه و فروش رایانه‌های Chromebook در سال ۲۰۱۳ می‌شود که طی آن در مجموع ۲.۹ میلیون دستگاه از این محصول عرضه شد. در حال حاضر هنوز بررسی‌های لازم برای مشخص شدن آمارهای سال ۲۰۱۴ میلادی ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود که امسال فروش رایانه‌های Chromebook ساخت شرکت‌های HP و ایسر بسیار بیشتر شده است.

شرکت Acer این هفته دو مدل جدید در سری Chromebook ۱۳ خود معرفی کرد که باتری و نمایشگر آن‌ها نسبت به مدل قبلی بسیار ارتقاء یافته است.

با این وجود پیشرفت اصلی برای فروش این محصولات مربوط به سال آینده می‌شود که در آن زمان ۱۴.۲ میلیون دستگاه Chromebooks فروخته خواهد شد.

البته این رقم همچنان در مقابل تعداد رایانه‌های شخصی فروخته شده در جهان بسیار اندک است و هنوز این محصول در بسیاری از کشورهای جهان عرضه نشده است.

"ایزابل دوراند"(Isabelle Durand) مدیر تحقیقات گارتنر در این خصوص گفت: «رقابت در بازار Chromebook رو به افزایش است و این روزها شرکت‌های الکترونیکی بیشتری تمایل به تولید این محصول دارند و در سال ۲۰۱۴ میلادی ۸ مدل جدید از این رایانه‌ها وارد بازار شده است».

او در ادامه توضیح داد: «در شرایط کنونی پیشرفت بیشتری در بازار جهانی رایانه‌های شخصی ایجاد نمی‌شود و شرکت‌ها به دنبال فرصت‌های جدید می‌گردند. این تولیدکنندگان بزرگ رایانه‌های Chromebook را که با قیمت کمتر از ۳۰۰ دلار ساخته می‌شوند، جایگزین مناسب برای رایانه‌های شخصی همراه می‌دانند».


کد مطلب: 31837

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/31837/فروش-۱۴-۲-میلیون-رایانه-chromebook-سال-۲۰۱۷

ايتنا
  https://www.itna.ir