۴
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۲

عکس یادگاری هشت وزیر زیر چتر ارتباطات

ایتنا- مراسم بیستمین سالگرد ورود سیم کارت به ایران با حضور هشت تن از وزرای ارتباطات دوره‌های گذشته و جمعی از مدیران کشور برگزار شد.
عکس یادگاری هشت وزیر زیر چتر ارتباطات


به گزارش ایتنا از ایسنا، در این مراسم وزیر ارتباطات با تشکر از وزرای گذشته عنوان کرد: آنچه امروز در حوزه ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات حاصل شده نتیجه زحمات و پشتکار وزرای گذشته و تمام مدیران و کارمندان است.


وی در عین حال عنوان کرد: امروز ۲۰ سالگی ورود تکنولوژی تلفن همراه به ایران را گرامی می داریم و این درحالی است که در زمان ورود این تکنولوژی یکی از پیشگامان این عرصه بوده‌ایم به همین دلیل جا دارد به مهندس غرضی و همکاران ایشان که در آن دوره همت کردند و این روشن بینی را داشتند تبریک بگوییم.

واعظی ادامه داد: در واقع ما باید برای همیشه قدردان این افراد باشیم چرا که همواره برای ورود هر بحث نوعی به کشور ما و خیلی کشورها موانع مختلف ایجاد می‌شود که برطرف کردن این موانع از هماهنگی تمام امور سخت‌تر است.

وزیر ارتباطات ادامه داد:‌ ما امروز هم با این موانع مواجهیم و امیدواریم که با وجود تمام موانع بتوانیم کار را پیش ببریم.

وی در عین حال یادآور شد: در حال حاضر تکنولوژی به سرعت در حال تغییر است و به همین دلیل لازم است سرعت کار ما نیز بیشتر شود اگر در گذشته در برخی عرصه‌ها چند سال طول می کشید تا تکنولوژی از نسلی به نسل دیگر ورود کند اما اکنون کمتر ازچند سال و حتی گاه در فاصله یک سال از نسلی به نسل دیگر ورود می‌شود به همین دلیل ما مجبور بودیم به شرکت‌هایی که برای نسل سه سرمایه‌گذاری کرده‌اند مجوز ورود به نسل‌های بالاتر نیز واگذار کنیم چرا که در حال حاضر تلفن همراه وسیله‌ای شده است که به تمام نیازمندهای افراد می تواند پاسخگو باشد.


وزیر ارتباطات در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر در برخی کشورها در قالب نسل سوم و چهارم ارتباطی بیش از ۸۰ سرویس به مردم ارائه می‌شود ما نیز نیاز به رقابت سالم داریم و باید در بخشهای مختلف رقابت منطقی وجود داشته باشد تا اپراتورها برای دادن خدمات بهتر و مناسب شدن تعرفه‌های خود تلاش بیشتر کرده و رشد کنند و در قالب این رشد مردم هم منتفع خواهند شد.

واعظی یادآور شد: ما در وزارت ارتباطات تصمیم جدی گرفته‌ایم که پس از آن که دوره انحصار رایتل در تاریخ ۳۱ مرداد به پایان رسید بدون یک روز وقفه اجازه ورود به نسل‌های بالاتر را بدهیم.

وی ادامه داد: برای مدیریت سرمایه‌های شرکت‌ها و این که ما چند ماه بعد مجوز ورود نسل‌های بالاتر از نسل سوم را به آنها وگذار کنیم بنا را بر آن گذاشتیم که این بار در قالب یک پروانه به آنها مجوز ورود به نسل‌های سوم و چهارم را بدهیم در این زمینه هم هیچ منعی برای اپراتورها قائل نیستیم و آنها می توانند از هر تکنولوژی مقدور که امکان ارائه خدمات بهتر به مردم را فراهم می کند بهره بگیرند.

وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به وقفه‌ای که در صدور مجوز ارائه خدمات نسل‌های بالاتر به همراه اول ایجاد شده، اظهار کرد: در حال حاضر مذاکرات با دو اپراتور به قوت ادامه دارد و طبق گزارشات رسیده همراه اول هم پیشرفت خوبی دراین زمینه داشته و این احتمال وجود دارد که به هر دو اپراتور به طور همزمان پروانه ورود به نسل‌های بالاتر ارائه شود تا دیگر تقدم و تاخری در این خصوص وجود نداشته باشد.

واعظی همچنین تاکید کرد: از دوستان خود خواسته ام که حتی اگر شده تمام کارهای خود را کنار بگذارند این کار را انجام دهند تا در اولین فرصت و حتی اگر شده همین امشب موافقت نامه ما با همراه اول امضا شود.

وی در پایان صحبت‌های خود هم به بحث لزوم توجه به تولید محتوا اشاره کرد و گفت: ما باید به دنبال یک نهضت تولید محتوا و نرم افزار باشیم به همین دلیل از دانشگاه‌ها،‌اپراتوها و تمام بخش های مرتبط دعوت می کنم تا اگر قابلیت ساخت برنامه های مختلف را دارند وارد این عرصه شوند.

وی همچنین عنوان کرد: ما برای حمایت از این افراد این قانون را نیز در نظر گرفته ایم که درصد قابل توجهی از درآمد این نرم افزارها به طور دائمی سهم نویسنده نرم افزار باشد تا ما بتوانیم نرم افزارهای داخلی را جایگزین نرم افزارهای خارجی کنیم.

سرمایه گذاری ۸۰ هزار میلیاردی همراه اول
وحید صدوقی - مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار - هم در این مراسم به ارائه توضیحاتی درباره وضعیت خدمات شرکت همراه اول پرداخت و به خدماتی که در دوره وزرای مختلف ارائه شده اشاره کرد.

مدیر عامل اپراتور اول ارتباطی کشور با بیان این که هم اکنون ضریب نفوذ موبایل در کشور به ۹۵ درصد رسیده، اظهار کرد: خدمات ارتباطی سیار در ۴۵ هزار روستا و در ۷۰ هزار کیلومتر از راه‌های مواصلاتی کشور وجود دارد و همراه اول توانسته ۶۶ میلیون سیم‌کارت واگذار کند.

وی همچنین عنوان کرد: اکنون با گسترش فعالیت‌های باند پهن علاوه بر آن که فرصت ایجاد ده‌ها هزار فرصت شغلی ایجاد می‌شود توسعه اقتصادی و رشد پایدار هم ایجاد خواهد شد و به این ترتیب فرصت‌های مختلفی ایجاد می‌شود.

صدوقی درعین حال یادآور شد: بنا بر اعلام سازمان جهانی مخابرات تکنولوژی موبایل صاحب سه ویژگی مهم فراگیری، سرعت و پیشرانی توسعه ارتباطات فناوری در جهان است. در واقع می توان گفت یک فناوری پیشرفته عمومی است که به تمام کسب و کارها کمک می‌کند.

وی ادامه داد: به همین دلیل ظرفیت‌های مناسب شکل گرفته در کشور می تواند در دستیابی به اهداف توسعه نقش اساسی داشته باشد.

مدیر عامل همراه اول همچنین یادآور شد: ما تا پایان برنامه پنجم توسعه برای ۸۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه مخابرات برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تا پایان امسال ۵۰ هزار میلیارد ریال از این سرمایه‌گذاری محقق می شود.

به گزارش ایسنا، در بخش‌های دیگر مراسم ۲۰ سالگی ورود سیم کارت به کشور از وزرای مختلف ارتباطات طی سال‌های گذشته تقدیر شد و علاوه بر وزرا از شادروان دکتر وفا غفاریان (معاون وزیر ارتباطات)، مهندس سیدمحمد نراقی (مدیر عامل مخابرات در سال‌های ۷۰ تا ۷۴)، مهندس صمد شادکام (نخستین مجری طرح تلفن سیار کشور)، دکتر معصوم فردیس (معاون وزیر ارتباطات در سال‌های ۸۴ و۸۵)، مهندس هوشنگ همتی (مدیر امور ارتباطات سیار و جانشین مجری طرح ارتباطات سیار درسال‌های گذشته) و محمد هاشمی استاندار تهران نیز تقدیر به عمل آمد.

در بخشی از این مراسم سید محمد غرضی، وزیر ارتباطات در سال‌های ورود سیم کارت به ایران به ذکر صحبتی کوتاه پرداخت و عنوان کرد: باید کشور در مجموعه مدیریت‌های خود به گونه ای پیش برود که درآمدهای دولت بیش از هزینه‌های آن باشد درواقع دولت مکلف به انجام این مهم است تا به این واسطه شرایط زندگی برای مردم تسهیل شود.

وی همچنین اظهار کرد: این که در یک شرکت سرمایه‌گذاری صورت بگیرد به تنهایی اهمیتی ندارد بلکه مهم بازگشت سرمایه است و آن که طبقه متوسط اجتماع بتواند خود را آماده کند که شرایط به گونه ای پیش ببرد که درآمد دولت بیش از هزینه‌های آن شود درواقع این مهم وظیفه تک تک نسل جوان است و امیدوارم با تربیت‌های علمی و اعتقادی برنامه‌ریزی مدیران به گونه‌ای باشد که روزی کشور را از جهان سوم به جهان اول برساند.

محمد سلیمانی دیگر وزیر ارتباطات کشور در سالهای گذشته نیز در صحبتی کوتاه که در قالب فیلمی در این مراسم به نمایش درآمد اظهار امیدواری کرد که تنگ نظری‌ها مانع ورود کشور به نسل‌های بالاتر ارتباطی نشود.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد علاوه بر حضور وزیر ارتباطات، محمود خسروی (معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت)، علی اصغر عمیدیان (معاون وزیر و رییس سازمان نتظیم مقررات)، حسن رضوانی و لطف الله سبوحی (معاونان سازمان تنظیم مقررات)، مدیران مختلف مخابرات ایران، سیدمحمد غرضی، محمدرضا عارف، سیدمحمد سلیمانی و دیگر وزرای ارتباطات در سال‌های گذشته حضور داشتند که البته از میان وزرای سابق تنها سیدمرتضی نبوی که دومین وزیر ارتباطات کشور بوده حضور نداشت.
کد مطلب: 31821
نام شما
آدرس ايميل شما


یوسف
feedback
Iran, Islamic Republic of
بهتر بود به جای بریدن کیک، بروند آن آشی که برای ملت پخته اند را هم بزنند !!!!!! :-)
feedback
Iran, Islamic Republic of
کدام اش
feedback
Iran, Islamic Republic of
و ما هنوز عقب مانده ترین کشور در حوضه اینترنت هستیم
feedback
Iran, Islamic Republic of
همش حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف حرف
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام