۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۴

تا سه سال آینده رایانه‏‌ها احساسات کاربران خود را درک خواهند کرد

ایتنا- شاید به زودی رایانه‌تان بهترین دوستتان هم بشود!
تا سه سال آینده رایانه‏‌ها احساسات کاربران خود را درک خواهند کرد


شرکت DELL اعلام کرده است نرم‌‏افزارها و فناوری‏هایی که قادرند احساسات کاربران رایانه‏‌ها را درک کنند بزودی روانه بازار خواهد شد.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وب‏سایت redorbit، جی منون، رئیس بخش تحقیق و توسعه شرکت DELL اعلام کرده است فناوری‏‌ها و نرم‏‌افزارهایی که قادر به درک احساسات کاربران هستند در کمتر از سه سال آینده وارد بازار خواهد شد.

شرکت دل در حال حاضر صاحب سخت‌‏افزاری خاص در این زمینه است که با همکاری شرکت نورواسکای (NeuroSky) و برخی شرکت‏‌های دیگر ساخته شده است.

این سخت‏‌افزار به کمک یک راهکار نرم‌‏افزاری خاص مورد استفاده قرار می‌‏گیرد و قادر است احساسات و خلق و خوی کاربران را درک کند. گفته می‏‌شود دقت این فناوری در حدی است که از آن می‏‌توان برای مقاصد تجاری استفاده کرد.

این فناوری در واقع یک فناوری پایش مغزی و نوعی رابط مغز و رایانه (BCI) است. در حال حاضر از این فناوری برای کمک به افراد معلول استفاده می‏‌شود. معلولان به کمک این فناوری می‏‌توانند تجهیزاتی مثل رایانه‌‏ها یا ویلچرهای خود را با سهولت بیشتری کنترل کنند.

شرکت نورواسکای نیز اخیراً از حسگر زیستی جدیدی رونمایی کرده است که به عینک هوشمند گوگل افزوده می‏شود و کاربران را قادر می‏‌سازد تا کارهایی مثل عکس‏برداری و فیلم‏برداری را با فعالیت‏‌های مغزی خود انجام دهند.

جی منون گفته است این فناوری جدید خواهد توانست تجربه کاربران را به شیوه‏ نوآورانه‌‏ای ارتقاء دهد. مثلاً اگر این فناوری متوجه شود که کاربری بر روی انجام کاری تمرکز کرده است، می‏‌تواند با انجام فعالیت‏‌هایی مثل انتقال خودکار تماس‏‌ها به صندوق صوتی زمینه حواس‏‌پرتی وی را از بین ببرد.

وی برای این فناوری کاربردهای دیگری نیز ذکر کرده است که بهبود تعامل کارکنان و کارفرمایان، معلمان و دانش‏‌آموزان و راننده و خودرو از آن جمله است.
کد مطلب: 31817
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام