۲
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۶

8 مانور دفاعی برای زیرساخت ارتباطی کشور

آماده مواجهه با بحرانهای طبیعی و سایبری هستیم
ایتنا- معدنی‌پور: هرگونه بحرانی به راحتی در این بخش قابل کنترل خواهد بود.
8 مانور دفاعی برای زیرساخت ارتباطی کشور


مدیرکل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه ارتباطات زیرساخت از برگزاری ۸ مانور دفاعی با هدف آماده سازی شبکه زیرساخت ارتباطی کشور خبر داد و گفت: با تقویت زیرساختهای مورد نیاز، هم اکنون شبکه آمادگی مواجهه با بحران های طبیعی و سایبری را دارد.


به گزارش ایتنا از مهر، حسین معدنی پور  با اشاره به برپایی مانورهای دفاعی برای شبکه ارتباطات زیرساخت که با همکاری سازمان پدافند غیرعامل به اجرا درآمد، اظهار داشت: طی دو سال گذشته بالغ بر ۸ مانور در این زمینه انجام و نقاط ضعف و قوت شبکه های مخابراتی و ارتباطی شناسایی شد.

وی با بیان اینکه در این مانورها تمامی شبکه های مخابراتی و ارتباطی کشور اعم از شبکه زیرساخت و مخابرات مورد تست و سنجش توانایی در برابر بروز بحران قرار گرفت، ادامه داد: هم اکنون با تقویت نقاط ضعف شناسایی شده، شبکه زیرساخت ارتباطی کشور آمادگی مواجهه با هرگونه بحرانی را دارد.

مدیرکل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه و مهندسی عملیات سوئیچ شرکت ارتباطات زیرساخت با تاکید براینکه براساس ارزیابی های صورت گرفته شبکه زیرساخت در بخش انتقال، سوئیچ و دیتا با مشکل حادی مواجه نیست، گفت: بخش مهندسی عملیات این شبکه در حال تقویت است.

معدنی پور کاهش زمان بندی در مواجهه با بحران های طبیعی و سایبری را از جمله پارامترهای تقویت این شبکه عنوان کرد و گفت: براین اساس کمیته مدیریت بحران در شرکت ارتباطات زیرساخت تشکیل شده است و به جرات می‌توان گفت هرگونه بحرانی به راحتی در این بخش قابل کنترل خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه شبکه های استانی نیز باید ظرفیت و آمادگی مواجهه با بحران را داشته باشند گفت: تلاش بر این است که در صورت بروز بحران و حادثه ارتباط تا مراکز زیرساخت برقرار باشد و کاربران در زمان این وقایع بتوانند از ارتباطات کامل استفاده کنند.
کد مطلب: 31806
نام شما
آدرس ايميل شما


یوسف
feedback
Iran, Islamic Republic of
میگم خوبه اینها یه شبکه کم سرعت پرمحدود راه انداختن اینقدر مانور میدن..... اگه اینها شبکه ای مثل گوگل فیبر داشتن چقدر مانور میدادن !!!!! :-)
feedback
Iran, Islamic Republic of
اره تا تقی به توقی خورد دوشاخه اینترنت رو از برق بکشن....
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام