۰
plusresetminus
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۵

ارائه اینترنت مستاجری از پاییز/کارت تلفن جمع می‌شود

ایتنا-از پاییز امسال اینترنت اعتباری برای استفاده مستاجران ارائه خواهد شد.
ارائه اینترنت مستاجری از پاییز/کارت تلفن جمع می‌شود


معاون شرکت مخابرات استان تهران به ارائه توضیحاتی درباره طرح‌ها و برنامه‌های جدید این شرکت پرداخت و گفت: براساس تلاش‌های صورت گرفته قرار بر آن است که از پاییز امسال اینترنت اعتباری برای استفاده مستاجران ارائه شود.


به گزارش ایتنا از ایسنا، محمدرضا بیدخام اظهار کرد: در حال حاضر در حوزه کارت تلفن کمبودی نداریم و در سطح استان تهران ۱۸۰ مرکز مخابراتی در حال ارائه کارت‌های تلفن هستند.

وی در پاسخ به این سوال که با این حال کاربران متعدد از این مساله گلایه کرده‌اند که در مراجعه به این مراکز موفق به دریافت کارت نشده‌اند، توضیح داد: در حال حاضر هیچ کمبودی از نظر کارت تلفن وجود ندارد اما ممکن است یک مرکز برای چند ساعت کارتش تمام شده باشد.

بیدخام همچنین عنوان کرد:‌ سیاست ما بر آن است که کارت تلفن و دستگاه‌های تلفن عمومی در تمام مناطق وجود داشته باشند به همین دلیل دنبال افزایش دامنه توزیع مراکز هستیم و در سیاست‌های آتی خود حذف کارت تلفن را پیگیری می‌کنیم تا به این ترتیب شیوه‌ای به غیر از کارت برای استفاده از تلفن‌های همگانی مورد استفاده قرار گیرد.

معاون شرکت مخابرات استان تهران یادآور شد: در حال حاضر حدود ۳۵ هزار تلفن عمومی در تهران و البرز وجود دارد که در این سرویس مخابرات تنها به دنبال منفعت نیست و به همین منظور استفاده از تلفن‌های شهری برای مراکز عام المنفعه را رایگان اعلام کرده است.

وی همچنین یادآور شد: در حوزه فروش تلفن ثابت در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که حتی از برنامه پنجم توسعه هشت درصد جلوتر هستیم.

***زمان انتظار ۲۰۲۰ کم می‌شود

بیدخام در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر مدت زمان طولانی انتظار مشترکان برای پاسخگویی مرکز ۲۰۲۰ به مشکلات اینترنتی آنها توضیح داد: با راه اندازی مرکز OSS شرایط این مرکز بهتر از قبل خواهد شد و پیش‌بینی ما آن است که در مدت زمانی کمتر از ۱۲۰ ثانیه به تماس‌های مردمی پاسخ داده شود البته اکنون این طرح به طور آزمایشی در حال انجام است و به طور کلی فکر میکنیم مدت زمانی برای انتظار تماس با این مرکز حدود چهار دقیقه است.

وی یادآور شد: البته برخی ساعات ساعت ۱۰ تا ۱۲ ساعت پیک کار این مرکز است از سوی دیگر در بسیاری از موارد مشترکان سوالاتی را میپرسند که ارتباطی با این شماره ندارد و همین باعث طولانی شدن صف می‌شود به همین دلیل در برخی موارد ممکن است به هنگام تماس با این مرکز شماره اشتراک کاربر پرسیده شود تا در فرصت مناسب با او تماس گرفته شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر حدود ۲۰ درصد از ترافیک ۲۰۲۰ کاذب است که با راه اندازی سیستم OSS قاعدتا سقف زمان انتظار این سرویس نصف می‌شود.

***حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد تخلیه خطوط ADSL

معاون شرکت مخابرات استان تهران در پاسخ به سوال دیگری که درباره میزان تخلیه خطوط ADSL و تعداد کاربرانی که اینترنت خود را پس می دهند اظهار کرد: آمار تخلیه در شرکت‌های خصوصی بیش از ما است اکنون شرکت مخابرات ایران حدود ۶۵۰ هزار پورت اینترنت پرسرعت دارد که این رقم در شرکت‌های خصوصی دیگر به حدود ۶۸۰ هزار خط می‌رسد اما در این میان به طور مثال ما در یکی از روزهای تابستان امسال ۵۴۰ تخلیه داشته‌ایم و شرکت‌های خصوصی حدود ۹۵۰ تخلیه. البته باید این نکته را مدنظر داشت که تخلیه خطوط نوعی عرف حساب می‌شود و طبیعی است اکنون ما حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد تخلیه داریم که این رقم طبیعی است چرا که در موارد متعدد ممکن است فرد نیاز به جابه‌جایی داشته باشد یا به طور مثال بخواهد پهنای باند خود را افزایش داده و مهاجرت کند.

*** شماره‌های رند طلایی و الماس را واگذار نمی کنیم

بیدخام در پاسخ به سوالی دیگری که درباره خطوط رند تلفن ثابت مطرح شده بود، یادآور شد: برای ارائه خطوط رند چهار سطح برنز، نقره، طلا و الماس در نظر گرفته شده که در حال حاضر واگذاری سطوح برنز و نقره امکان پذیر است و با درخواست مشترکان صورت می‌گیرد اما برای واگذاری خطوط طلا و الماس فعلا به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد سعی می شود در این قضیه به طور انبوه ورود نشود.

وی ادامه داد: با این حال برای برخی مراکز عمومی خاص امکان واگذاری شماره‌های طلایی وجود دارد.

بیدخام یادآور شد: در گذشته نیز در دو نوبت برای واگذاری این خطوط مزایده‌ برگزار شد اما استقبال چندانی از واگذاری آن‌ها به عمل نیامد.

معاون شرکت مخابرات استان تهران در ارتباط با شماره‌های رند ۴ یا ۵ رقمی هم اظهار کرد: در این زمینه نیز چهار سطح تعریف شده و سطح‌های برنزه‌ای و نقره‌ای به صورت حقوقی به علاقه مندان واگذار می‌شود.

*** هزینه‌های تلفن برای مسکن مهر

وی در ارتباط با واگذاری تلفن به مسکن مهر نیز این گونه اظهار کرد که با توجه به شرایط خاصی که مجتمع‌های مسکن مهر دارند معمولا واگذاری تلفن ثابت به آن‌ها بسیار هزینه‌بر است با این حال در حال حاضر در شهر پرند حدود ۱۰ هزار شماره ثابت واگذار شده و آماده واگذاری تا حدود ۲۰ هزار خط هم وجود دارد.

*** واگذاری IPSTATIS

بیدخام در ارتباط با واگذاری IPSTATIS به ایسنا گفت:‌ از اواسط پاییز امسال قرار است که به طور نامحسوس IPSTATIS واگذار کنیم.

وی درباره تعرفه آن اعلام کرد:‌ در حال حاضر این تعرفه‌ها در خاطر ندارم اما به هر حال با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته تلاش داریم پس از برطرف شدن مباحث فنی واگذاری این IPها را در تهران و به طور انبوه آغاز کنیم که احتمالا از پاییز وارد این بحث می‌شویم.
کد مطلب: 31787
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام