۰
plusresetminus
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۳

ممنوعیت استفاده از آی پد و مک بوک در ادارات دولتی چین

ایتنا- کارمندان چینی اجازه ندارند از محصولات اپل در محل کارشان استفاده کنند!
ممنوعیت استفاده از آی پد و مک بوک در ادارات دولتی چین


دولت چین در ادامه روند ممنوع کردن استفاده از تولیدات نرم افزاری و سخت افزاری خارجی اعلام کرد کارکنان نهادهای دولتی از این پس حق استفاده از سخت افزارهای شرکت اپل را در محل کارشان ندارند.


به گزارش ایتنا از فارس به نقل از رویترزٰ، ۱۰ محصول ساخت شرکت اپل دیگر در ادارات دولتی چین مورد استفاده قرار نخواهند گرفت که از جمله مهم ترین آنها می توان به تبلت آی پد و لپ تاپ های مک بوک اشاره کرد.
فهرست یاد شده که توسط وزارت دارایی و کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی چین منتشر شده توسط تمامی نهادهای دولتی محلی و ملی باید اجرا شود.

دولت چین دو روز قبل استفاده از نرم افزارهای ضدویروس کاسپراسکای و سمانتک که توسط روسیه و آمریکا تولید می‌شوند را ممنوع کرد و از نهادهای دولتی خواست تا از این پس از نرم افزارهای امنیتی ساخت خود چین استفاده نمایند. همچنین استفاده از ویندوز ۸ هم در ادارات دولتی این کشور ممنوع شده است.

کارشناسان معتقدند افشاگری های ادوارد اسنودن در مورد جاسوسی های سایبری گسترده دولت آمریکا از شهروندان و دولت ها در سراسر جهان عامل این تصمیمات قاطع و سرسختانه مقامات چینی است. اپل هنوز واکنشی در مورد این خبر از خود نشان نداده است.
کد مطلب: 31782
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام