۰
plusresetminus
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۶

تنفس‌های کاری آنلاین، عامل افزایش بهره‌وری کارمندان

ایتنا- کارمندان زمانی که نیاز مبرمی به بازسازی مجدد قوای خود داشتند، در تنفس‌های کاری آنلاین شرکت می‌کردند.
تنفس‌های کاری آنلاین، عامل افزایش بهره‌وری کارمندان


کارشناسان در یک بررسی جدید به این نتیجه رسیده‌اند که تنفس‌های آنلاین در محیط کار می‌تواند نیروی کاری کارمندان را افزایش دهد و بهره‌وری نهایی را ارتقاء بخشد.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وبسايت cellular-news، نتایج اولیه بررسی جدید محققان دانشگاه سینسیناتی(UC) اين فرضیه را تایید کرد و قرار است گزارش مربوط به آن در هفتادوچهارمین نشست سالانه "آکادمی مدیریت فیلادلفیا" ارائه شود.


مدیریت این بررسی را "سانگ دو کیم"(Sung Doo Kim) یکی از کاندیداهای مدیریت کالج بازرگانی Lindner برعهده داشت و با این کار راه‌ مطالعاتی جدید پیش‌روی محققان باز کرد تا اثرات فناوری در جامعه امروزی را نشان دهد.

مطالعاتی که پیش‌ از این انجام شد بر تنفس‌ها در خارج از ساعت‌های کاری از جمله بعدازظهر، روزهای پایان هفته و دوره‌های تعطیلات یا روش‌های سنتی در تنفس‌های آفلاین درطول ساعت‌های کاری از جمله زمان ناهار یا نوشیدن قهوه تاکید داشت.

دانشگاه UC با توجه به شیوع تنفس‌های کاری آنلاین این پدیده‌ را به صورت عمقی مطالعه کرد و برای به‌دست آوردن نتایج مورد نظر خود شیوه مصاحبه تک‌نفره از جامعه آماری را با موضع تنفس‌های کاری آنلاین در نظر گرفت. در این بررسی ۳۳ متخصص از صنایع و مشاغل مختلف حضور داشتند.

کیم اظهار داشت، کارمندان زمانی که نیاز مبرمی به بازسازی مجدد قوای خود داشتند، در تنفس‌های کاری آنلاین شرکت می‌کردند. این نیاز به بازسازی قوا پس از خستگی شدید برای انجام فعالیت کاری سنگین و بازسازی مجدد شخصی به دنبال از دست دادن قوای روحی و فیزیکی شکل می‌گرفت.

در این بررسی ۶۲ درصد افراد زن و ۳۸ درصد آن‌ها مرد بودند؛ ۳۸ درصد آن‌ها متاهل بودند و ۵۰ درصد از پاسخ‌دهندگان فرزند داشتند. بخش اعظم شرکت‌کنندگان در این بررسی با میانگین سابقه شغلی ۸.۶ سال حضور یافتند و از میان آن‌ها ۱۴ نفر در بخش بهداشت مشغول به کار بودند و ۱۹ نفر هم به‌صورت تمام‌وقت در حوزه فعالیت‌های آموزشی MBA کار می‌کردند.

کیم در پایان بررسی‌ها گفت: «تاکنون مطالعات اندکی انجام شده است تا نشان دهد که کارمندان در طول فعالیت کاری می‌توانند تنفس‌های آنلاین یا آفلاین داشته باشند. بنابراین، این مطالعه اکتشافی می‌تواند شکاف قابل ملاحظه‌ای را در این زمینه پر کند و نشان دهد که چه انگیزاننده‌های آفلاین و آنلاینی می‌تواند برای کارمندان مفید باشد».

این مطالعه نشان داد که مدیران در تلاشند سياست‌های سازمانی را در جهت بهره‌گیری از پتانسیل‌های مثبت تنفس‌های کاری آنلاین سوق دهند و البته به صورت همزمان سیاست‌هایی را وضع می‌کنند که رفتارهای مسوولانه را بین کارمندان تقویت می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به ایجاد محدودیت برای زمان صرف شده در تنفس‌های کاری آنلاین یا وضع استراتژی‌های ویژه برای بهره‌وری از تنفس‌های کاری آنلاین اشاره کرد.
کد مطلب: 31780
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام