۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۵

شرایط و چگونگی استفاده از خدمات 3G اپراتور دوم

ایتنا- آیا برای استفاده از خدمات نسل سوم باید سیم کارت جدید تهیه کرد؟
شرایط و چگونگی استفاده از خدمات 3G اپراتور دوم


مشترکان اپراتور دوم احتمالا از اول شهریورماه امسال امکان دسترسی به نسل‌های سه و بالاتر تلفن همراه را خواهند داشت اما درباره‌ نحوه این دسترسی سوالاتی وجود دارد.


به گزارش ایتنا از ایسنا، طی روزهای گذشته مجوز ارائه‌ی خدمات نسل‌ سه و بالاتر به ایرانسل واگذار شد تا این اپراتور از این پس بتواند 3G در اختیار کاربران خود قرار دهد. حال برای مشترکان اپراتور دوم این سوال ایجاد می‌شود که آیا به عنوان مثال مانند سیم‌کارت‌های رایتل که شکل‌های مختلفی دارند برای استفاده از 3G ایرانسل هم باید سیم‌کارت جدیدی تهیه کرد و تعرفه‌های استفاده از سرویس‌های جدید در این اپراتور به چه شکل خواهد بود؟

برخی مشترکان که از ابتدا از نسل دوم ارتباطی استفاده کرده‌اند ممکن است آشنایی چندانی با نسل‌های بالاتر نداشته و ندانند که ارائه 3G از سوی اپراتور به چه معناست. اما در ارتباط با این که مشترکان ایرانسل چگونه می‌توانند به 3G دسترسی داشته باشند مدیرعامل ایرانسل تاکید کرده است که کاربران اپراتور دوم می‌توانند با همان سیم‌کارتهای خود به خدمات نسل سه دسترسی داشته باشند.

علیرضا دزفولی در ارتباط با تعرفه‌های این خدمات هم گفته است: تعرفه دسترسی به خدمات 3G همانند دیگر تعرفه‌های ایرانسل است که پیش از این وجود داشت.

نسل سوم ارتباطی یا 3G در واقع نسل بالاتر سیم‌کارت است که بر پایه خدمات باند پهن طراحی شده و در قالب آن کاربر می‌تواند از سرویس‌هایی که برای استفاده از آنها به اینترنت پرسرعت نیاز است بهره‌مند شود.

بر اساس تعاریف ارائه شده 3G روشی برای انتقال اطلاعات در تلفن‌های همراه و سیستم‌های بدون سیم است که برخلاف جی‌اس‌ام یا نسل دو که نسلی برای انتقال صدا و اطلاعات محسوب می‌شود؛ این نسل جدید سرعت بالا برای انتقال چندرسانه‌ای را فراهم می‌کند.
با سرعت نسبتاً بالایی که در تلفن‌های نسل سوم پیش‌بینی شده‌است، امکاناتی از قبیل تلفن‌های تصویری بی‌سیم، باکیفیت مناسب مقدور خواهد بود.

حداکثر سرعت در 3G به ۴۲ Mbps می‌رسد اما در ایران گفته شده که اپراتور سوم (رایتل) طبق قوانین این سیستم را حداکثر تا سرعت نیم مگابیت یا ۰/۵ Mbps ارائه می‌دهد و اکنون در ارتباط با ایرانسل گفته نشده که این شرایط چگونه است.

بر این اساس نسل سوم ارتباطی در مقایسه با نسل ۲.۷۵G که تا سرعت ۱۰۰ Kbps را پشتیبانی می‌کند، سرعتی به مراتب بهتر را در اختیار کاربر می‌گذارد.

شاید بتوان گفت تماس تصویری و اینترنت پرسرعت دو ویژگی بارز نسل سه هستند که در کشور ما به دلیل مقاومت‌های انجام شده بیش از یک سال است امکان دسترسی به تماس تصویری وجود ندارد.

اما مشترکان باید به این نکته توجه داشته باشند که برخلاف نسل دوم ارتباطی که به سادگی می‌شد از آن بهره‌ گرفت استفاده از نسل سوم ارتباطی و نسل‌های بالاتر آن ملزومات خاص خود را می‌طلبد و برای بهره‌مندی از آن لازم است حتما کاربر به گوشی‌های هوشمندی که نسل‌های سه و چهار را پیشتیبانی می‌کند دسترسی داشته باشد.

پیش از این نسل سوم ارتباطی یا همان 3G تنها به واسطه اپراتور سوم کشور یعنی رایتل ارائه می‌شد اما اکنون به دنبال به پایان رسیدن دوره انحصار رایتل اپراتورهای دیگر نیز مجاز به دریافت مجوز ارائه خدمات نسل‌های بالاتر شده‌اند که در این زمینه ایرانسل فعلا اولین مجوز را دریافت کرده و بنابر اظهارات مطرح شده اکنون به طور آزمایشی ارائه‌ی این خدمات را در ۱۵ نقطه دنبال می‌کند تا درصورت تایید کیفیت سرویس‌ها از ابتدای شهریورماه این اپراتور بتواند به ارائه‌ی گسترده این خدمات بپردازد.
کد مطلب: 31744
نام شما
آدرس ايميل شما


یوسف
feedback
Iran, Islamic Republic of
ایرانسل هم 3 جیش فعال شد !!!!!! :-)
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام