۱
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۶

افزایش نگرانی مایکروسافت به‌دنبال کاهش دوباره محبوبیت ویندوز ۸

ایتنا- ویندوز 8 حسابی مایکروسافت را ناامید کرد و حتی می‌توان آن را شکست خورده نامید!
افزایش نگرانی مایکروسافت به‌دنبال کاهش دوباره محبوبیت ویندوز ۸


با انتشار گزارش جدید مرکز Net Applications مربوط به ماه ژوئیه مایکروسافت مجددا دچار شوک شد و به اين نتيجه رسيد که بار دیگر میزان استفاده از سیستم‌عامل Windows ۸.x کاهش یافته است.


به گزارش ایتنا از همکاران سیستم و به نقل از وبسايت theinquirer، بر اساس اطلاعات مندرج در این گزارش آماری، میزان استفاده از مجموع نسخه‌های سیستم‌عامل Windows ۸.x با کاهش ۰.۰۶ درصدی در ماه ژوئیه از سال جاری میلادی به ۱۲.۴۸ درصد رسیده است و بیشترین کاهش محبوبیت مربوط به نسخه Windows ۸.۱ می‌شود که قرار است آخرین به‌روزرسانی برای آن در ماه آگوست عرضه شود.

اما ویندوز ۷ که بیشترین محبوبیت را بین سیستم‌های عامل دارد، در این ماه با افزایش ۰.۶۷ درصدی سهم خود مواجه بود تا در نهایت بتواند ۵۱.۲۲ درصد از بازار جهانی سیستم عامل‌ها را در اختیار داشته باشد.

این سومین ماه متوالی بود که ویندوز ۷ طی آن موفق شد بیش از نیمی از بازار را در اختیار بگیرد.

ویندوز ویستا نیز در این ماه توانست ۰.۱ درصد سهم خود را بیشتر کند تا درمجموع صاحب ۳.۵ درصد بازار جهانی شود و این در حالی بود که ویندوز XP که در ماه آوریل بازنشسته شد، کاهش ۰.۵۹ درصدی سهم خود را تجربه کرد تا درمجموع صاحب ۲۴.۸۲ درصد بازار باشد.

این اتفاق موجب شد تا سهم ویندوز XP برای نخستین بار به کمتر از یک‌چهارم برسد و مسیر پیش‌رو برای رسیدن به خط پایان را با سرعت بیشتر طی کند.

در مقابل، سهم نسخه‌های مختلف از سیستم‌عامل رایانه‌های OS X اپل در ماه ژوئیه ۰.۰۷ درصد کاهش یافت و در نهایت ۶.۶۷ درصد از بازار جهانی نصیب آن شد و لینوکس نیز با کاهش ۰.۰۶ درصدی موفق شد ۱.۶۸ درصد بازار را در اختیار داشته باشد.

در حالی که هیچ یک از این تغییرات قابل ملاحظه نبود و هیچ نسخه و سیستم‌عاملی نتوانست جای دیگری را بگیرد، اما همین مسئله نیز برای مایکروسافت نگران کننده بود.
کد مطلب: 31724
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
لینوکس هیچ وقت پیشرفت نمیکنه
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام