کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

معاون وزیر ارتباطات خبر داد

راه‌اندازی نسل سوم موبایل در کشور

خبرگزاری ايسنا , 13 مرداد 1393 ساعت 21:24

ایتنا- اپراتور دوم می‌تواند از امروز به‌طور پایلوت نسبت به راه‌اندازی نسل سه اقدام کند.






به گزارش ایتنا از ایسنا، علی‌اصغر عمیدیان - معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان تنظیم مقررات - صبح امروز در مراسم اعطای مجوز ارائه‌ خدمات نسل‌های بالاتر به ایرانسل اظهار کرد: براین اساس اپراتور دوم می‌تواند از امروز به‌طور پایلوت نسبت به راه‌اندازی نسل سه اقدام کند.


وی در عین حال عنوان کرد: مجوز راه‌اندازی به شکل آزمایشی مربوط به نقاط مشخصی می‌شود و به معنای آن نیست که این اپراتور می‌تواند به ارائه‌ خدمات عمومی بپردازد، چرا که ارائه این خدمات منوط به پایان دوره انحصار رایتل و دریافت تاییدیه‌های لازم از سازمان تنظیم مقررات است.

عمیدیان ادامه داد: با این وجود اگر اتفاقات مطابق پیوست‌ها پیش برود این اپراتور از ۳۱ مرداد‌ماه یا اول شهریورماه مجاز به ارائه‌ی سرویس‌های عمومی خواهد بود.

رییس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات همچنین به پیشرفت‌هایی که در گذشته برای ارائه‌ی خدمات نسل سه در نظر گرفته شده بود، اظهار کرد: برای این‌که اپراتورها امتیاز ارتقاء را دریافت کنند لازم است شروط ۱۶‌گانه‌ای که از گذشته به آنها اعلام شده را اجرایی کنند. علاوه بر این باید تعهدات مالی خود را نیز به انجام برسانند.

وی همچنین عنوان کرد: تا زمانی که اپراتورها مسائل مالی را به انجام نرسانند بحث اعطای مجوز ارائه‌ی نسل‌های بالاتر انجام نخواهد شد، چرا که اگر هر ۱۶ شرط مذکور مورد توجه قرار گرفته باشد اما تعهدات مالی به انجام نرسیده باشد شرایط واگذاری مجوز ارائه‌ی نسل‌های بالاتر تکمیل نشده است.

عمیدیان همچنین یادآور شد: برای ارائه این مجوز به اپراتور دوم ۳۰ جلسه با ایرانسل و ۴۰ جلسه کارشناسی در سازمان تنظیم مقررات برگزار شده تا درباره‌ی شیوه اجرایی شدن این مساله راهکارهای اجرایی اندیشیده شود.

رییس سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز به بحث اشتراک‌گذاری منابع ارتباطی از جمله دکل‌ها و منابع دیگر اشاره کرد و افزود: لازم است مخابرات ایران نیز بخشی از باند GSM۹۰۰ را تخلیه کند، چرا که این موضوع یکی از مواردی است که در شرایط ذکر شده مورد توجه قرار گرفته است.

وی همچنین با بیان این‌که تاکنون تنها سه جلسه با اپراتور اول کشور در زمینه‌ی ارائه خدمات نسل‌های بالاتر برگزار شده، اظهار کرد: امیدواریم این موارد نیز پیگیری شود.

علیرضا دزفولی - مدیر عامل ایرانسل - نیز در این مراسم به ارائه توضیحاتی کوتاه پرداخته وعنوان کرد: در آینده با تلفیق خدمات نسل سه با شبکه ملی اطلاعات امکان دسترسی بیشتر مردم از سرویس‌های مختلف مهیا شود.

وی اعلام برنامه‌های مختلف ایرانسل درباره‌ی ارائه نسل‌های بالاتر را نیز به نشستی مطبوعاتی موکول کرد و گفت: در حال حاضر به‌طور آزمایشی ارائه‌ نسل سه در برخی دانشگاه‌ها مانند تهران، شریف، علم و صنعت، امیرکبیر و الزهرا انجام می‌شود و شاید برخی ارگان‌های دولتی مانند نهاد ریاست جمهوری و یا وزارت ارتباطات نیز برای اجرای این طرح مورد استفاده قرار گیرد که البته این موضوع بستگی به کسب موافقت‌های لازم دارد.


کد مطلب: 31711

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/31711/راه-اندازی-نسل-سوم-موبایل-کشور

ايتنا
  https://www.itna.ir